۵۱۰ مرگ در سوانح جاده‌ای خوزستان داشته ایم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از مرگ ۵۱۰نفر و افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال قبل بر اثر سوانح جاده‌ای استان در ده ماهه اول امسال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - علی خدادادی گفت: انتظار می‌رود که تحول و توسعه زیرساخت‌ها در همه ابعاد و بازنگری در شیوه‌ها و تجربیات جمعیت هلال احمر صورت گیرد و برنامه آموزشی در قالب دوره‌های بازآموزی برای ارائه آموزش‌های تخصصی و همگانی توسط افراد متخصص و صاحب نظر تهیه و تدوین شود.

او گفت: البته ارتباطات بین‌المللی نیز می‌تواند نقش موثرتری داشته باشد و دانشگاه‌های نسل اول و دوم پشت سرگذاشته شده‌اند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان دانشگاه‌ها در ابتدا آموزش‌محور و پژوهش‌محور بودند و بعد از آن به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم پیش رفتند. ما نیز در شیوه‌های آموزشی نیاز به تغییر نگرش داریم. قطعا این امر با مطالعه و تحقیق و ارتباطات مستمر با مراکز علمی و آموزشی محقق می‌شود.

خدادادی گفت: در زمان سیل و زلزله ضرورت آموزش همگانی احساس می‌شود. وقتی منطقه‌ای زلزله‌خیز است باید آموزش‌های مبتنی بر نیاز در آن منطقه ارائه شود. البته باید ببینیم که چه تهدید‌های جدیدی وجود دارد و تخصص لازم را در آن زمینه کسب کنیم تا بتوانیم به مردم خدمات ارائه دهیم. به عنوان مثال انفجار گاز و یا خشکسالی تهدید جدیدی است، اما آیا در این زمینه کاری انجام شده است؟ برای پدیده‌های نوظهور باید بخشی را در نظر بگیریم. اگر به روز نباشیم، قطعا با مسائل و تهدید‌هایی روبه‌رو می‌شویم که آمادگی مقابله با آن را نخواهیم داشت.

در کشور دومین رتبه در مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای است که پس از بیماری‌های قلبی قرار گرفته است. روز گذشته و در ماه گذشته نیز شاهد مرگبارترین تصادفات بودیم.

در ده ماه ابتدای سال، ۵۱۰کشته در سوانح جاده‌ای استان خوزستان داشته ایم که ۴۰ تا ۵۰ درصد آن مربوط به موتورسواران بوده است. فاجعه‌های مستمر را پشت سر گذاشته‌آیم که همه آن‌ها ناشی از نبود آموزش و عدم توجه به قوانین است و مشکلات زیر ساختی که بخش مهمی نیز به شرایط فردی بازمی‌گردد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.