تغییر رویکرد استعدادیابی در فوتبال کشور

فدراسیون فوتبال طرح استعدادیابی بازیکنان ۱۴ تا ۱۹ ساله را با تقسیم بندی کشور به ۸ منطقه آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- حسین مرادی مسئول استعدادیابی فوتبال آقایان کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در ساری گفت: فلسفه استعدادیابی در فوتبال کشور تغییر کرده است و مبنای استعدادیابی فدراسیون فوتبال، برنامه ریزی، اجرا و سازماندهی بازیکنان خواهد بود بگونه‌ای که همه بازیکنان بصورت مستقیم و بدون واسطه شانس خود را برای حضور در تیم‌های ملی پایه می‌توانند محک بزنند.

استعدادیابی فوتبال از سال ۱۳۹۹ با حضور دکتر ماجدی در کمیته جوانان تغییر کرد و در این راستا طرح تیسکو که شامل هوش، ارتباط، تکنیک و سرعت یک فوتبالیست می‌شود در راستای استعدادیابی نوجوانان و جوانان اجرایی شد.

این طرح کشور به ۸ منطقه تقسیم شده  که در هر گروه ۴ استان حضور دارند و با حضور استعدادیابان فوتبال کشور ارزیابی می‌شوند.

بعد از ارزیابی مجموعه بازیکنان کشور، ۱۵۰ بازیکن برتر شناسایی و با حضور در کمپ تیم‌های ملی، مورد ارزیابی و بررسی دقیق و تخصصی استعدادیابان قرار گرفتند که پروفایل تخصصی هر یک از این بازیکنان همانند بازیکنان حرفه‌ای در بانک اطلاعاتی کمیته جوانان موجود است.

به گفته مسئول استعدادیابی فوتبال آقایان کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در پایان ۸۰ تا ۹۰ نفر از بازیکنان در اختیار سرمربی تیم ملی نوجوانان قرار گرفتند که این فلسفه به شکل دقیق همانند رده نوجوانان در سطح فوتبال جوانان نیز در حال انجام است.

اردوی استعدادیابی فوتبال پسران زیر ۱۹ سال استان‌های گیلان و مازندران در ساری آغاز شده است و در این مرحله بازیکنان فوتبال رده جوانان ۱۸ استان در سطح کشور مورد ارزیابی تخصصی قرار می‌گیرند و در مرحله بعدی نیز استعدادیابی ۱۴ استان باقیمانده انجام خواهد شد.

مرحله کشوری استعدادیابی رده جوانان در کمپ تیم‌های ملی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار