رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مهاباد به کمتر از نصف رسید

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- بهاء الدین حسینی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده در حالی که طبق نظر متخصصان، این رقم باید حداقل به بیش از ۸۰ درصد برسد.

وی گفت: زدن ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مناسب در مکان‌های بسته، اجتناب از دورهمی‌ها و تجمع و پرهیز از مسافرت‌های غیر ضروری به ویژه اجتناب از مسافرت‌های خارج از کشور جزو اصول مهم پیشگیری از طغیان بیماری کووید۱۹ است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با توجه به این موارد، هرچند امیدواری‌ها در خصوص غلبه بر کرونا در آذربایجان غربی و کشور زیاد شده، ولی همچنان باید از اومیکرون ترسید و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از غالب شدن آن بر جامعه جلوگیری کرد؛ امری که به اهتمام جدی جمعی نیاز دارد.

حسینی گفت: متولی نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه تنها شبکه بهداشت و درمان نبوده و همه دستگاه‌های و ادارات مختلف باید در این امر مشارکت داشته و نقش خود را ایفا کنند.

تاکنون ۵۹۱ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.