واکنش مقتدی صدر و شیخ الخزعلی به حمله موشکی به سفارت آمریکا

رهبر جریان صدر عراق حمله موشکی امشب به سفارت آمریکا در بغداد را تلاش برای به تأخیر انداختن خروج نیروهای آمریکایی از عراق خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان- «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در واکنش به حمله موشکی امشب به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، این حمله را تلاش برای به تأخیر انداختن خروج نیرو‌های آمریکایی دانست.

طبق گزارش المیادین، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در صفحه توییتر خود نوشت: «برخی طرف‌ها ادعای مقاومت و هدف قرار دادن سفارت آمریکا را دارند، در حالی که غیرنظامیان را مجروح می‌کنند.»

وی افزود: «آن‌ها سفارت آمریکا را هدف قرار می‌دهند تا خروج نیرو‌های آمریکایی را به تأخیر بیندازند و بهانه استفاده از سلاح را تداوم دهند.»

«شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نیز در پیامی توییتری در واکنش به این حمله نوشت: «هدف قرار دادن منطقه سبز در این زمان به همان شیوه قدیمی، تلاش برای برهم زدن شرایط است.»

دبیرکل عصائب اهل الحق نوشت: «تأکید می‌کنیم که گروه‌های مقاومت در حال حاضر تصمیمی برای هدف قرار دادن سفارت آمریکا ندارند.»

ساعاتی پیش، سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد با ۲ موشک مورد هدف قرار گرفت. به دنبال این حمله موشکی، سامانه دفاعی «سی رام» (C-RAM) مستقر در سفارت آمریکا فعال شد. گفته شده است که این سامانه دفاعی با هر ۲ موشک مقابله کرده و این موشک‌ها در اطراف سفارت سقوط کرده‌اند.

شبکه خبری المیادین، اما با اعلام این‌که تعداد راکت‌ها ۳ عدد بوده است به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که به دنبال حمله موشکی امشب به منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا، ۲ نفر زخمی شدند.

سفارت آمریکا در بغداد نیز مدعی شده که این سفارتخانه توسط گروه‌های تروریستی که برای مختل کردن امنیت عراق تلاش می‌کنند، مورد هدف قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۴ دی ۱۴۰۰
خوب زودتر بروبیرون از منطقه. ‌،،دیگرنیازی به این موشکپرانی نیست ... چند بار تا کنون میرم. میرم. راه انداختی. .. برو و از منطقه برو. .. این تنها هدف حاج قاسم و سرداران عراقی برای شما بوده .. پس بروید
تا وقت قصاص هم برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۴ دی ۱۴۰۰
انتقام
آخرین اخبار