بهره برداری از باند دوم محور بن به شیخ‌شبان تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱

معاون اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: احداث باند دوم محور بن به شیخ شبان تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حمید ربیعی گفت: احداث باند دوم محور بن به شیخ‌شبان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال، اعتبار این طرح ۵۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که از این میزان ۱۷ میلیارد به صورت اوراق تسهیلات سه ساله تخصیص داده شده است.

همچنین امسال هشت میلیارد تومان به صورت نقدی به این طرح تخصیص داده شده که تاکنون، این مبلغ واریز نشده است.


بیشتر بخوانید


حدود پنج کیلومتر از محور بن به شیخ شبان یک لایه آسفالت شده و در صورت تأمین اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی تا پایان شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مطالعات قطعه سوم این محور به طول هفت کیلومتر انجام شده و به زودی مناقصه برگزار خواهد شد و بقیه مسیر تا مرز چهارمحال و بختیاری با استان همجوار در دست مطالعه است.

این مسیر می‌تواند به عنوان یک کریدور ترافیکی ارتباط استان‌های غربی را به مرکزی و جنوبی برقرار و نقش بسزایی در گردشگری استان و شهرستان بن ایفا کند.

با بهره‌برداری از باند دوم محور بن به شیخ‌شبان رانندگان جهت طی مسیر از استان‌های غربی به مرکزی و جنوبی دیگر نیازی به عبور از تیران و نجف‌آباد ندارند.

در سال‌های گذشته احداث باند دوم محور شهرکرد به بن به طول ۱۸ کیلومتر انجام و از سال ۹۸ ادامه مسیر از بن به شیخ شبان به طول ۱۳ کیلومتر در دو قطعه شروع شده و هم‌اکنون در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.