سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد مطرح کرد؛

تحقق رشد اقتصادی استان یزد در سال ۱۴۰۱ با ایجاد و تقویت تعاونی‌ها

فلاحتی گفت: راه تحقق اشتغال و کاهش آمار بیکاری حرکت به سمت حوزه تعاون است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - فلاحتی، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: شورای هماهنگی مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد برای تبادل نظر و همکاری نزدیک دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ماهیانه برگزار می‌شود که این شورا با حضور مسئولان ارشد استانی نیز باید شکل بگیرد که بتوان مسائل و مشکلات جامعه هدف این دستگاه‌ها سریع‌تر و بهتر حل کرد.

او گفت: در استان یزد بیش از ۳ هزار شرکت تعاونی فعال است و برای تحقق شعار اشتغال و کاهش آمار بیکاری راهی جز حرکت به سمت حوزه تعاون وجود ندارد همچنین تحقق رشد اقتصادی ۸/۳ درصدی استان در سال آینده با ایجاد و تقویت تعاونی‌ها صورت می‌پذیرد.

او گفت: با دقت در آمار بیمه شدگان اجباری استان یزد می‌توان به تحلیل‌ها و قضاوت‌های صحیح نسبت به بحث اشتغال، سرمایه گذاری و مهاجرت در استان پرداخت.

فلاحتی گفت: طرح زیست بوم ملی اشتغال و اکوسیستمی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال استان تعریف کرده است باید با حضور گروه اندیشه ورز و نشست‌هایی که با حضور استاندار برگزار می‌شود که مطرح شود که گام‌های هماهنگ و یکپارچه در زمینه اشتغال استان یزد برداشته شود.

او گفت: بیشترین بیکاری استان از ناحیه فارغ التحصیلان دانشگاهی است و اداره کل فنی و حرفه‌ای می‌تواند مهارت‌های متناسب و مبتنی بر نیاز بازار اشتغال استان را در راس برنامه خود قرار دهد و نیرو‌های مورد نیاز بازار کار استان یزد را تامین کند.

فلاحتی گفت: چند بانک زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که در استان فعال هستند و واحد‌های تولیدی که زیر نظر این وزارتخانه فعال هستند با پیگیری مسئولان باید بخشی از مبالغ خود را در بانک‌های استان قرار دهند تا در این زمینه بتوان برای اشتغال و مسائل مهم دیگر از طریق سپرده‌ها به متقاضیان تسهیلات ارائه کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار