معاون هنری در بازدید از دبیرخانه جشنواره تجسمی فجر مطرح کرد؛

احداث هنرستان‌های جدید در استان ها/ بانک باید اثر هنری را به عنوان وثیقه بپذیرد

محمود سالاری گفت: بانک، بیمه و نهاد‌های اقتصادی باید پای کار هنر تجسمی اعم از نقاشی خوش‌نویسی، گرافیک یا رشته‌های دیگر باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار از دبیرخانه جشنواره تجسمی فجر گفت: اولین و مهم‌ترین گام ما باید این باشد که آموزش را از سطح کودکان و نوجوانان آغاز کنیم. به‌خاطر همین ما تلاش کردیم که آموزش هنر در کل کشور و در استان‌های محروم را به‌صورت رایگان یا با حداقل هزینه انجام بدهیم.

به گفته او ظرفیت جشنواره هنر‌های تجسمی فجر که امسال چهاردهمین دوره آن برگزار می‌شود، بسیار بالاست و تعداد زیادی از هنرمندان در این جشنواره شرکت می‌کنند. اما این‌که اساساً تمام این ظرفیت به میدان آمده و توانسته باشد رسالت‌ها و اهدافی طراحی شده را محقق کند، به دلیل سال‌های کم برگزاری جشنواره و حوادثی که رخ‌داده و اتفاقاتی که در جریان‌های هنری به وجود آمده است، بعضی اوقات طبیعتاً نتوانسته همه اهداف را محقق کند، اما به این معنی نیست که باید نادیده گرفته شود.

سالاری بر برگزاری جشنواره تاکید کرد و گفت: جشنواره باید بر هنر‌های تجسمی تاثیرگذار باشد و اندیشه‌ورزی کند. هنرمند باید بتواند خود را در کنار هنرمندان دیگر ارزیابی کند. در سیزده دوره قبلی جشنواره، آثار بسیار ارزشمندی حضور پیدا کرده و در تمامی رشته‌های هنر‌های تجسمی هنرمندان حضور دارند.

معان امور هنری در ادامه با اشاره به مسأله زیربنایی آموزش در هنر‌های تجسمی و تأثیرات آن بر خانواده‌ها گفت: در مجموعه معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنر‌های تجسمی را به‌منزلة دومیدانی و ژیمناستیک برای بقیه هنر‌ها می‌بینیم. هنر‌های تجسمی در حوزه هنر، مادر اغلب رشته‌هاست.

وی از احداث یک هنرستان دخترانه هنر‌های تجسمی و یک هنرستان پسرانه هنر‌های تجسمی در همه استان‌ها خبر داد تا استعداد‌های استان‌های مختلف هدر نرود و هدایت و رهبری و آموزش درست بگیرند. فکر می‌کنم این یک اقدام زیربنایی است برای این‌که هنر به منزل‌ها و خانواده‌ها برود.

سالاری افزود: بانک، بیمه و نهاد‌های اقتصادی باید پای کار هنر تجسمی اعم از نقاشی خوش‌نویسی، گرافیک یا رشته‌های دیگر باشند. ممکن است جرقه‌هایی به وجود بیاید یا مثلاً اکسپو‌هایی برگزار شود، ولی این‌ها مثل رعدوبرق‌هایی یک‌لحظه فضا را پرنور می‌کنند و بعد دیگر خاموش می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید به سمت اقتصادی برویم که بیمه‌های ما یک اثر هنری را بتوانند بیمه کنند و بانک‌های ما آن را به‌عنوان ضمانت در بانک بپذیرند و بگویند ما این اثر شما را به‌عنوان وثیقه می‌پذیریم. آن وقت می‌بینیم که خرید و فروش این آثار به‌عنوان یک اثر سرمایه‌ای که ارزش افزوده دارد رونق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار