دستگیری عامل توهین به مقدسات در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا مازندران ازشناسایی و دستگیری عامل توهین به مقدسات درفضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-سرهنگ سامع خورشاد گفت: پلیس فتا شهرستان آمل با رصد فضای مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، صفحه‌ای در پوشش تبلیغات با بیش از ۲۰۰ هزار دنبال کننده که اقدام به بارگذاری لایو زنده و پست‌های توهین به مقدسات می‌کرد را شناسایی کردند.

پلیس با توجه به اهمیت موضوع تیم ویژه‌ای برای پیگیری پرونده تعیین و پس از جمع آوری مستندات و ادله مرتبط، در نهایت با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالک صفحات اینستاگرام احضار و با تشکیل پرونده و تفهیم اتهام به مراجع قضائی معرفی شد.

به گفته رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران با رای دادگاه پیج اینستاگرامی این فرد مسدود و پس از حذف محتویات آن، متهم با قرار مناسب روانه زندان شد.

مسئولان و شهروندان در بیانیه ای خواستار پیشگیری از اینگونه جرایم و رسیدگی بیشتر به این آشفتگی فضای مجازی و برخورد محکم‌تر با افراد توهین کننده شدند.

کاربران باید اطلاع داشته باشند با توجه به اینکه اکثر کاربران فضای مجازی در کشور ما افراد مومن و متعهد هستند، ولی برخی افراد غیر متعهد و سوء‌استفاده گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هرکاری میزنند در پی کسب درآمد یا اشاعه مبتذل که با این عمل هم فضای سایبر را آلوده و موجبات آبروریزی خود و خانوده را فراهم می‌کنند.

به گفته رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار