ارتفاع برف در گردنه "زمزیران" مهاباد به بیش از ۷۰ سانتی‌متر رسید

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ارتفاع برف در گردنه "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت به بیش از ۷۰ سانتی متر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- محسن خادمی گفت: تداوم بارش‌های زمستانی ارتفاع برف در گردنه "زمزیران" در مسیر مهاباد_ سردشت ۷۰ سانتی متر، در گردنه "قره‌بلاغ" مهاباد ۵۵ سانتی متر، در گردنه "جواله رشان" ۶۰ سانتی متر و در گردنه "سرمیدان" در مسیر پسوه مهاباد - پیرانشهر به بالای ۵۰ سانتی متر رسانده است.

وی گفت: با شروع بارش برف در محور‌های منطقه تمامی تجهیزات راهداری از بعداز ظهر روز جمعه در محور‌های مواصلاتی حضور یافته و در حال برف روبی راه‌های اصلی و فرعی هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: به علت شدت بارش و کولاک تا اطلاع ثانوی محور مهاباد به پیرانشهر در مسیر پسوه مسدود شده و رانندگان در صورت ضرورت از مسیر جایگزین مهاباد نقده به پیرانشهر استفاده کنند.

خادمی می‌گوید: تردد در محور‌های مهاباد به سردشت و در حوالی گردنه "زمزیران" و "جواله رشان" و در محور مهاباد به بوکان در گردنه "قره بلاغ" تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است و به علت کولاک و مه گرفتگی به علت برودت هوا دید افقی در این ۲ مسیر به ۲۰ متر کاهش یافته است.

وی از رانندگانی که قصد تردد در مسیر‌های کوهستانی را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت راه‌ها از طریق تماس با شماره ۱۴۱ راهداری آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.