فخرفروشی با تولد گرفتن برای حیوان خانگی!

ما انسان‌ها ژن تجمل‌گرایی نداریم، اما وقتی تمایل به جلب‌توجه و دیده‌شدن با تقلید از فرهنگ‌های دیگر ترکیب شوند، یکی از آسیب‌زاترین انواع تجمل‌گرایی در ما به وجود خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان - به‌تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده که مربوط به جشن تولد یک سگ‌خانگی است! در این ویدئو، زوج جوان برای سگ خانگی‌شان کیک تولد خریده‌اند، میزی پر از بادکنک، خوراکی و ... در یک باغ تقریبا مجلل چیده‌اند و آهنگ «تولدت مبارک» را پخش و شمع تولد سگ‌شان را به جای او فوت می‌کنند! این ویدئو که با شکلک ناراحتی و نوشتن این جمله: «اینا برای سگشون تولد گرفتن!» پربازدید شده، بهانه‌ای شد از عوامل روانی تمایل به فخرفروشی با بدعت‌های آسیب‌زا بگوییم و البته پیامد‌های منفی‌اش که در جامعه بروز خواهد کرد.

یکی از آسیب‌زاترین انواع تجمل‌گرایی

ما انسان‌ها ژن تجمل‌گرایی نداریم، اما وقتی تمایل به جلب‌توجه و دیده‌شدن با تقلید کورکورانه از فرهنگ‌های دیگر ترکیب شوند، یکی از آسیب‌زاترین انواع تجمل‌گرایی در ما به وجود خواهد آمد. در قدم اول، می‌توان با آگاهی و آموزش‌دادن به افراد برای استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی و انتشار چنین محتواهایی، این نوع از تقلید را تا حدودی کم کرد. اگر بتوانیم خودآگاهی فرد را بالا ببریم تا باور و نگاه منطقی جایگزین باور و نگاه هیجانی‌اش شود و در واقع آموزش دهیم تا افراد خود را در مقام قیاس با دیگران قرار ندهند، این مشکل تا حدودی قابل رفع خواهد شد.

عقده حقارت و تجمل گرایی

برای رسیدن به آگاهی مطرح شده و دیدن آموزش‌های کافی و لازم به ویژه در حیطه مشکلات شخصیتی و طرحواره‌ای باید از روان‌شناسان و درمانگران سلامت‌روان کمک گرفته شود تا به صورت ریشه‌ای گره تجمل‌گرایی باز شود. «آدلر» درباره دلایل روان‌شناسانه تمایل به تجمل‌گرایی از واژه‌هایی، چون احساس حقارت، جبران و عقده حقارت صحبت کرده است و احساس حقارت را منبع تلاش انسان در این زمینه معرفی می‌کند. این احساس حقارت می‌تواند واقعی یا تخیلی باشد و انسان باید برای غلبه بر آن و رسیدن به رشد و پیشرفت، برنامه‌ریزی داشته باشد. حال اگر انسان نتواند این احساس حقارت را جبرات کند و برآن چیره شود، عقده حقارت شکل می‌گیرد و همین مسئله می‌تواند باعث شود تا برای جبران این خود کم‌بینی، روش جبرانی نامناسبی مثل تجمل‌گرایی انتخاب شود.

تلاش برای تحول در تجملات!

در تجمل‌گرایی فرد تلاش می‌کند تا تمام حس‌های بی‌ارزشی، ناکافی بودن، کوچک بودن و دیده نشدن خود را از طریق به نمایش گذاشتن دارایی‌ها و چیز‌هایی مثل خانه، خودرو، لباس و ... کمرنگ یا محو کند، اما چون تمامی این حس‌ها درونی شده‌اند، از طریق نماد‌های بیرونی محو نخواهند شد. به همین دلیل افراد تجمل‌گرا، مدام در تکاپوی تغییر و تحول در تجملات خود هستند. ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع جشن تولد برای سگ، دقیقا مصداق همین ادعاست.

ریشه‌های دست‌زدن به هرکاری برای دیده‌شدن

اولین حس بعد از ابتلا به عقده حقارت در افراد، نارضایتی از ظاهرشان است. از ظاهر شخصی خود تا ظاهر زندگی خود. افرادی که درگیر با عقده حقارت هستند، معمولاً دچار بی‌هویتی، وابستگی زیاد، اعتماد به نفس پایین و اتکا نداشتن به خود هستند. عده‌ای دچار کبر، نخوت و خود برتربینی می‌شوند و سعی بر این دارند که خود را در ظاهر خلاف آن چه هستند، نشان دهند و به همین دلیل دست به هر کاری می‌زنند تا خود را مطرح کنند. افراد تجمل گرایی که دچار عقده حقارت هستند، معمولا در بستر خانواده‌ای با والدین مقایسه‌گر یا سرزنش‌گر یا کمال گرا و سختگیر بزرگ شده‌اند.

عده دیگری از افراد که ممکن است دچار تجمل‌گرایی شوند، افراد مبتلا به مشکلات شخصیتی، چون خودشیفتگی هستند. خودشیفته‌ها برخلاف ظاهرشان که خود را با اعتمادبه‌نفس بالا نشان می‌دهند، همچون طبل توخالی هستند و اعتماد به نفس‌شان کاذب است. پایین‌بودن اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس در آن‌ها چیزی است که باعث می‌شود به سمت تجمل‌گرایی کشیده شوند.

از ایجاد حسادت تا اضطراب در جامعه

پیامد‌های بدعت‌های نامناسب و عجیب مانند گرفتن جشن تولد برای سگ خانگی، فقط شخص و خانواده‌اش را درگیر نمی‌کند بلکه برای جامعه هم آسیب‌زاست. در شرایط اقتصادی فعلی که همه ما با مشکلات آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، انتشار چنین ویدئو‌هایی باعث فشار روانی روی افراد می‌شود. شاید اگر این افراد را با پیامد‌های منفی تجمل‌گرایی مثل تباهی سرمایه‌های ملی و به‌وجود آمدن فقر، شکل‌گیری خصوصیات رفتاری منفی مانند حسادت، طمع، ناامیدی و از بین رفتن آرامش و ایجاد استرس و اضطراب در افراد جامعه آشنا کنیم، هیچ‌وقت دست به چنین کاری نزنند.

 

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
جاهلیت شاخ و دم نداره. سگ خانگی + بی حجابی = جاهلیت قرن 21
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
ماشاالله دارندگی برازندگی خوب کاری کردن ، دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
خوابیدن تو بغل سگ برازندگیه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۵ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
بیان این سگ های پرند رو هم ببرند براشون جشن بگیرن خدا خیرشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
از برادران و خواهران عزیز خواهش دارم اگر می خواهید کار اشتبا۶ی رو به دوست یا هم وطن خود تذکر دهید از ذکر توهین و حرفهای غیر اخلاقی پرهیز و با ذکر دلیل و آوردن روایات یا احادیث و مطالب علمی از اونها تقاضا کنید بیشتر تحقیق کنند و در رفتار خود تجدید نظر کنند وگرنه گناه و اشتباه شما با این حرفهای زشت و نادرست بیشتر خواهد بود...امر به مفروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام است ولی با بهترین لحن و ذکر دلیل و آوردن روایات و احادیث و در صورت اطلاع و وجود آیات قرآنی...نه اینکه خدای ناکرده با توهین و تمسخر ...که گناه شما بالاتر خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
برادر و خواهر عزیز و هم وطن سعی کنید از نعمتهای سلامتی و ثروت و رفاه که خداوند به امانت و برای آزمایش در مقابل درماندگان و نیازمندان در اختیار شما قرار داده درست و برای ذخیره آخرت استفاده کنی..... مهربانی به حیوانات خوب و دستور خداست که فرموده ما حیوانات رو مسخر شما قرار داده ایم یعنی در اختیار و گوش بفرمان شما... هم درست استفاده کنید و به آنها ظلم نکنید ولی نگفته با آنها همنشین شوید و کارهای افراطی و شیطانی...این محبت کاذبی که بین انسانها و حیواناتی مثل سگهای خانگی بوجکد می آید شیطانی است ... بجای مخارج افراطی و نامقبول از این ثروت برای سرپرستی و نگهداری چند بچه یتیم و خانواده نیازمند استفاده کن دختران کوچک یتیم و بی سرپرستی که تشنه یک محبت دارن میسوزند و در مقابل هزاران خطر وجود دارند خواهرم فکر کن یک لحظه اون دختربچه یتیم خواهر کوچک خودته یا اون پیرمرد پدر یا پدربزرگ خودته... هم به حیوانات مهربان باش و درست رفتار کن و همنشین خودت در خانه نکن مگردر صورت بودن داشتن شرایط مثل حیاط بزرگ و کافی و لانه نگهداری حیوانات ...موفق و پیروز باشید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
البته باید قبول کرد شعور اون سگ از صاحباش بیشتره و اگه زبون داشت حتما از این کار مسخره و تخلیه عقده روانی صاحبانش شکایت می کرد که ای نادان کاری نداریم این پولها رو از کجا و چطور درآوردیدن ولی حیلی از هم نوعات در ایم شبهای سرد و پر سوز زمستان گرسنه و بی خانمان هستند و فرمان همان خدایی که همه رو آفریده و این پول و موقعیت رو امانت و برای آزمایش در این دنیای فانی و کوتاه در اختیارت قرار داده و نعمت سلامتی و وضعیت مرفه زندگی بهتون داده این فرمان رو داده که ما انسانهای سالم و ثروتمند رو با وجود انسانهای تنگدست و گرفتار امتحان می کنیم....وگرنه این قدرت در اختیار خداوند است تا به لحظه ایی این نعمتها رو ازتون بگیره و به دیگری بده...به سلامتی و ثروت امانتی خداوند مغرور نشید که راحت از دست میره...تا زمان دارید سعی کنید بدستورات خداوند عمل و اشتباهات رو جبران کنید که خداوند بخشنده و مهربان است.. البته خداوند در قرآن فرموده ما حیوانات رو مسخر انسان قرار داده ایم تا برای شما مفید باشند و در رفتار با اونها با مهربانی عمل کرده و ظلم نکنید..... ولی این دلیل بر این اعمال افراطی و نادرست و خودنمایی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
بشدت از ابراز چند جمله اول شرمتده ام یک لحظه اسیر نفس خودخواهی شدم منظورم اهانت به شما نبود کلی خواستم بگم اگر من هم که داشتم و کردم این کار رو از نگهداری حیوانات در خانه افرهط و علاقه افراطی داشتم و یه روز دیدم این مهربانی نیست بلکه ظلم به حیوانه که حالا ژنتیکش رو عوض می کنند تا تابع و وابسته بشه و... و اگه زبان داشتند از ما بسیار شکایت می کردند که چرا نعمت آزادی و زندگی طبیعی رو ازشون گرفتیم برای عشق خودمان و از اون زمان نگهداری حیوانات در خانه را ترک کردم ولی بشدت مواظب و حامی و کمک به حیوانات می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
همسایه مون سگ دارن منم دوست دارم گاو بیارم خونمون . نمیدونم ولی افکار پلید مردم در مورد من چه خواهد بود .سلامتی گاو هیچوقت نگفت من گفت ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۳۰ دی ۱۴۰۰
ما برای خواهر کوچیکم دو تا جوجه اردک خریدیم. تو حیاط ازشون نگه داری میکردیم. فکر می‌کردیم چون اردک ها تو آب هستند پس تمیز هستند . اما پوستمان رو کندن، از بس که سر و صدا و کثیف کاری داشتند. منظورم این هست که کسانی که از حیوانات نگه داری می‌کنند مثلا از سگ و گربه تو یه واحد مثلا ۷۰_ ۸۰ متری نگه داری میکنند واقعا مشکل روحی دارند. مطمئن باشید کمبودی تو زندگیشون دارند. مگر نه دلیلی نداره که یه موجودی که سر و صدا داره و کثیف کاری میکنه آنقدر بهش بها بدی. در ضمن این کار دفاع از حقوق حیوانات نیست. ظلم به حیوانات هست. چرا باید یه موجودی که آزاد زندگی میکنه رو تو فضای کوچیک نگه داری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۳۰ دی ۱۴۰۰
مهاتما گاندی : « وقتی ارزشها عوض می شوند، نادان ها با ارزش می شوند »
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۳۰ دی ۱۴۰۰
فخر فروشی یا اثبات حماقت ؟! مسأله این است.
Iran (Islamic Republic of)
جــواد
۰۷:۵۹ ۳۰ دی ۱۴۰۰
یعنی خاک عالم بر سرشون که اینقد احمق و ابله هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
من پسردارم سه تادریع ازجشن تولد.بعدهموطنمون براحیون جشن تولدمیگیره..امروز پسرم بهم نشون داد.هم گریم گرفت هم دلم شکست هم جوابی نداشتم ب پسرم بدم
Iran (Islamic Republic of)
M.H
۲۱:۲۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
تف به شرفشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۹ دی ۱۴۰۰
به ما چه به شما چه هر کی مختار هست از مالش هر استفاده ای کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۴ ۳۰ دی ۱۴۰۰
غلط کرده هر کس می خواهد اموال خودش رو هر جوری می خواهد خرج کند چرا پس فیلم ان را درشبکه های اجتماعی پخش می کنه باید با این افراد برخورد جدی شود که دارند جامعه رو لجن می کشن سگ دارند که دارند ولی نباید با این کارها فخر فروشی در جامعه بکنند
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۰:۴۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
این ازبی عرضگیه زن و شوهره است که بچه ندارن وبدای سگ جشن گرفتن.خاک...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
عرض کنم که:
خاک بر اون سرشون کنم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۴۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
سه تاپسردارم دریع ازیه تولد.اینوبچم نشونم دادک باباببین براسگ تولدمیگیرن....توبرامانمیگیری..بچس دیگه شماب دل نگیرید...خدایا همروبی نیازکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۹ دی ۱۴۰۰
هرکی سگ دوس داره یا اونقدر کار کنه خونه ویلایی بخره و سگشو ببره اونجا.یا بره دور از شهر برا خودش خونه ۵۰۰ متری بسازه.پارک.آپارتمان جای سگ نیست برادر و خواهر من.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۹ دی ۱۴۰۰
خیلی دوست دارم یه پلنگ ببرم تو آپارتمانمون جلوی همسایه هایی ک سگ دارن بگردونمش ببینم بازم میتونن بگن توی زندگی شخصی ما دخالت نکنید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
پدر بزرگ من یه گاو نر داره بیا ببرش دو روزه همسایه هاتون خونه هاشون رو تخلیه میکنن
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۹ دی ۱۴۰۰
حتمأ خرمن منظورت هستالبته پول هست ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۹ دی ۱۴۰۰
منم خیلی دوست دارم یه پلنگ ببرم تو خونه براش جشن بگیرم تو ساختمون هم جلوی اینایی که سگ میارن بگردونمش ببینم حرف حسابشون چیه اونموقع اگه جراتی داشتن حرف بزنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
ماهم خونمون یدونه مورچه داریم برم براش تولد بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
فقط مواظب باش مورچه برا تو تولد نگیره خخخح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۹ دی ۱۴۰۰
چطور توی کامنتا میتونید بگید ب ما چ وقتی کلی ادم هستن ک توی نون شبشون موندن؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
هفت میلیارد انسانیم با رفتارها و اخلاقهای متفاوت دوست دارن واسه حیوونشون تولد میگیرن به ما چه دزدی و غارت که نکردن.
Iran (Islamic Republic of)
ایدا
۱۵:۳۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
کاش همه قدر شما شعور داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۹ دی ۱۴۰۰
اون وقت حیونا هم برا آدما تولد میگیرن یا ککشون هم نمیگزه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی . م
۱۰:۰۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
سگ نجس العین است و با هیچ واکسن و شستشو و استحمامی پاک نمی شود. سگ برای حفاظت از اموال و جان انسان در مقابل سارقان و درندگان آفریده شده . نگهداری آن در اتاقی که انسان زندگی می کند می تواند هم بیماریهایی را از طریق بزاق ، مو ، عرق بدن ، ادرار و مدفوع این حیوان به انسان منتقل شود و چنانچه این حیوان به بیماری هاری مبتلا شود با گاز گرفتن توسط بزاق او، این بیماری به انسان منتقل شود. سگ اگرچه حیوان وفاداری نسبت به صاحبش می باشد ( این یک ویژگی است که خداوند در او قرار داده برای حفاظت از آدم ها و حیوانان اهلی ) اما خلق و خوی بدی هم دارد، مانند چاپلوسی و بد خلقی ( اخلاق سگی ) که به صورت تله پاتی ( نامحسوس ) به همنشینان او منتقل می شود. برای انسان که اشرف مخلوقات است کسر شأن است که با سگ همنشین و همدم شود . با وجود دزد گیر و دوربین های مدار بسته هوشمند در عصر تکنولوژی دیگر نیازی به نگهداری سگ در منازل نیست. مطلب پایانی اینکه کسانی که خلاً عاطفی و عدم آرامش دارند باید این دو را توسط ایمان به خدا و ذکر خداوند ( نماز و قرآن و دعا و نیایش ) برطرف سازند. « الا بذکرالله تطمئن القلوب » .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۰۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
اون سگ هم دل داره دوست داشتن تولد بگیرن به ما چه
حالا من نمیگم تولد حیوان خانگی باید لاکچری باشه ولی من یک عکس گربه رو دیده بودم یک کیک ساده داشت بدون هیچ بادکنک و همینم خوبه
درکل کارای مردم به ما ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۰:۱۱ ۲۹ دی ۱۴۰۰
چی میگی برادر. سگ اصلا نمیفهمه تولد چیه. اصلا نمی‌فهمه اینا برایش مراسم گرفتن. داری درباره سگ حرف میزنی؟سگم دل داره دلش تولد خواسته؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
من یه مرغ دارم دیروز براش جشن تولد گرفتم
Romania
مستر ترول
۱۲:۵۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
انصافا مرغ حیون خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۰۳ ۲۹ دی ۱۴۰۰
خخخخخخخ
مادر بزرگ من ۴۵ تا مرغ داره توی روستا اگه بخواد براشون تولد بگیره توی یکسال یکروز درمیون باید تولد بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
دقیقا مطالبتون درسته ایکاش زودتر ازاینا به فکر فرهنگ ایرانی اسلامی میبودین تا این بدبختهای بی فرهنگ بی هویت با فخر فروشی خودنمایی نمیکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
من هم موافقم اشتباه نمره منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۷:۰۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
چقدربدبخت فضول زیاد شده اصلا به شماها چه که تولد میگیرن نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
تو هم فضولی که مطالب دیگران را می خوانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
قطعا تو از اون هایی هستی که از مراسم ایام محرم و پیاده روی اربعین و پخت و پخش غذای نذری و دها مورد دیگه از شعائر دینی و مذهبی ایراد می گیرن ولی در خصوص معضلات اجتماعی مثل این غربگدایی ها منفعل هستن و حتی از این بی فرهنگی ها حمایت هم می کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام من نمیدونم اینهایی که حیوانات را با انسانها یکی می دانند چه فکری می کنند؟
چه جوری به این نتیجه می رسند؟
سگها برای نگهبانی از اموال و دامها آفریده شدند
نه داخل منزل
مو و مدفوعشون چندشترین مو و مدفوعه
پر از میکروب و بیماری
امیدوارم هر جا هستند با سگها محشور بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۳۰ دی ۱۴۰۰
سلام به نظر من که کاری به زندگی مردم نداشته باشین بهتره ..هر کی سرش تو لاک خودش باشه چیکار دارین که برا سگش تولد گرفته بنده خدا. دوست داره اینجوری زندگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۴:۱۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
واقعا متاسفم برای بعضی از مردم خودم،که چرا اینقدر بی شخصیت شدیم و هر حرکت عجیب غریبی آمریکائیها و ارپائیها انجام میدن ما به سرعت یک فتوکپی ازش میگیریم و یک زیراکس هم ضمیمه ش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
اینا تولد براحیوونا شون میگیرن بعدمیرن عکس خودشون وسگشون روتواینستا میدارن وبرامظلوم نمایی عکس یک زباله گردروپشت سرش پست میکنن وبعد ازبیکاری وفقر توجامعه دم میزنن وازمظلومیت سگها میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
حیوون زبون بسته رو برای ارضای طمع خودش تو خونه به بند کشید انواع اقسام رفتارهای خارج از عرف زندگی حیوانات رو باهاش میکنه بعدم ادعا داره دوستدار حیوانات و محیط زیسته!!!
بعد همین ادم سگو دنبال خودش راه میندازه بیرون سگه حمله می کنه زنو بچه مردمو تیکه پاره میکنه بعد با پر رویی طلبکار هم هست
از این مدل ادمها زیاد داریم
در حالی که اگه دوروربرمونو نگاه کنیم دهها بلکم صدها ادم بی بضاعت و محتاج رو میبینیم که میشه به جای اینکه پولو خرج سگمون برای کارهای احمقانه مثل همین تولد گرفتن بکنیم، خرج ادمها کنیم
البته که پول مفت و حرام خرج کار خیر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
تینا
۱۳:۰۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
لطفا کمی فکر کنید و ادب را رعایت کسانیکه اینقدر به حیوانات توجه میکنند بد نیست ولی آیا ما در دنیا این همه بچه یتیم و بد سرپرست نداریم که بخواهیم بهشون محبت کنیم تا وقتی بزرگ شدند دچار هزاران پشکل روانی نباشند یعنی بچه انسان و محبت به اونها کمتر از حیواناته ؟ همون وقت و انرژی و هزینه میتونه صرف یک انسان بشه تا انسان بزرگ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خیلی هم خوب
کمتر به زندگی شخصی مردم دخالت کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید کریم مرادپور
۱۵:۲۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خاک عالم بر سر ادمهای بی شعور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
شما درست می فرمائید اما
چرا باید همسایه صدای سگ و ادرار و مدفوع سگ در مشاعات تحمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
چه کار جالبی برای سگ کردن منم خیلی دوست دارم برای سگ هایم تولد بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خب برا خودت بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
چرا نباید بگیرند تولد کسی هست که درون خونه شما زندگی میکنه
ایا شما برای خواهر برادرتون چون انسانه تولد نمیگیریدپس چه دلیلی داره که تولد گرفته نشه مشکلش چیه منم برای گربم تولد میگیرم
باید مردم یاد بگیرن که فرهنگ داشتن حیوانات رو داشته باشن
واقعا متاسفم برای این جامعه که درونش زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
بنده خدا حداقل تولد گربتو با تولد
برادرت بگیر خرجت کمتر بشه گربتم
خوشحاله تولد گرفتی براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
جناب ناشناس مثل اینکه گربه‌ی برادر خواهرت است مبارکه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
شاید از دید شما اون یه حیوان باشه ولی کسیکه اون فرشته کوچولو داره باهاشون زندگی می‌کنه عضوی از خانوادشون هست و منم خودم یکی از همین فرشته ها دارم و هر سال برای بچم تولد میگیرم و همینا وفا و محبتشون از خیلی از آدمها بیشتره و واقعا متاسفم برای کسانیکه که حرفای پوچ و بیهوده میزنن و این موجودات زیبا که خدا آفریده نجس می‌دونن نجس بعضی از آدما هستن که معنی محبت و دوست داشتن نمی‌دونن و فکرشون و خودشون از همه چیز نجس تر هست و اصلا به کسی ربطی نداره دوست داره برای بچش تولد بگیرن و انقدر حسادت نکنین و هر کسی اختیار زندگی شخصی خودشو داره
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۵۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام...اولا شاید دوست داشته برای حیوان خونگی تولد بگیره به کسی چه وفای همین حیون به صد تا مثل شما ها شرف داره بهش نمیتونید ببینید تولدشه
به مملکت گشنه هیچ ربطی نداره حیف این حیوان بیچاره که توی این مملکته .. منم حیوان خونگی دارم براش یک سال به یک سال تولد میگیرم
به کسی هیچ ربطی نداره ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
حاج خانم خودتو به یه روانپزشک نشون بده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۹ ۲۹ دی ۱۴۰۰
عرض کنم که :
خاک بر سر اون حیونت و خودت کنم بدبخت تو مشکل عاطفی داری که داری با این حیون بر طرفش میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خب در منزل خودشون هر کاری دوست دارن میتونن بکنن . برای سگ و گربه و موش و سوسک خونه هم تولد بگیرن . بما چه ربطی داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خوب اگه تو منزلشون هست ، چرا عمومیش میکنن؟چرا جشنش رو برای عموم میزارن؟
اگه نگران اون حیوون هستن ، دیگه این نمایش دادن داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
کجا عمومی اش کردن مگه وسط خیابون گرفتن شما میری سرچ میکنه تهه اینترنت درمیاری خب نرو تو این جور صفحه ها اذیتت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد ثانوی گروسی
۱۱:۱۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
چرا همه دارید اشتباه میکنید؟اگه این زوج با کلاس شمعارو فوت کردن نتیجه میگیریم که سگه واسشون جشن تولد گرفته نه اونا واسه سگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
این فخر فروشی نیست این حرکات فقط موضع گرفتن و نافرمانی مدنی در برابر قوانین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
واقعا کار خیلی خیلی زشتی هست بجای آن می رفتید به مردم فقیر کمک می کردید
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی حبیبی
۱۰:۱۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خاک تو سرش
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۰:۰۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
اینها خودشون را از نژاد سگ میدونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سگها دزدی،خیانت،اختلاس،تجاوز،قتل،سواستفاده،دروغ،ریاکاری و فساد در کارشون نیست کاش ما انسانها کمی از حیوانات یاد بگیریم وگرنه ادم بودن بدون ادمیت ارزشی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
این تجمل گرایی در برابر عکس چهره های ایران با ماشین های لاکچری یا با خانه ها و ویلا های لاکچری هیچی نیست
من هم بچه بودم برای گربه ام تولد گرفته بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
به خدا از ایرانی جماعت بی جنبه تر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۳۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام
خاک بر سر آدمیزاد که اینقدر پست شده
خدا در قرآن می فرماید:
انسان می تواند از وحش بیابان پست تر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
جشن تولد به خودشان مربوط جای ایراد به دادگستری است که وقتی از سر و صدای سگشان شکایت میکنیم هیچ توجهی نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
م ت
۰۹:۴۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
درود بر شرفت . احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سرنخ این قبیل کارها و تجمل گرایی ها میرسه به مسئولین دولتی و آقازاده و خانم زاده هایشان... شهیدان ما انقلاب کردند که این تجمل گرایی و فساد از بین برود ولی متاسفانه بعضی از مسئولینی که انقلاب کردند بهمراه و آقازاده و خانم زاده هایشان با تحت تاثیر غربی ها دارند این اقدام رو در جامعه ترویج می دهند. چاره حل همه مشکلات و فساد فقط ظهور آقا امام زمان (عج) است و دعا کنید هرچه زودتر ظهور ایشان تعجیل گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
تحت تاثیر غربی ها و شرقی ها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
این دسته از آدمها آنقدر حقیر هستند که به این چیزها گوش نمی دهند اینها می خواهند خود را نشان بدهند انسانهای کوچک با روح خود خواهی دنبال امیال نفسانی خودشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
این دسته از آدمها آنقدر حقیر هستند که به این چیزها گوش نمی دهند اینها می خواهند خود را نشان بدهند انسانهای کوچک با روح خود خواهی دنبال امیال نفسانی خودشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
کاربر x
۰۸:۱۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
مهاتما گاندی : « وقتی ارزشها عوض می شوند، عوضی ها با ارزش می شوند »
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
بگزار یک عده در دو روز دنیا هر کاری دلشان خواست بکنند تا ببینیم در نیم متر فضای آرامگاه ابدی جواب خدا را چگونه خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
برای سگ تولد گرفتن چه ربطی به آخرت داره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۲۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز مردم بدبخت بیچاره توی عمرشان یک بار برای بچه هاشان نمی توانند تولد بگیرند و با سختی زندگیشان راسپری می کنند اون وقت یک عده با هزینه های کزاف برای سگ نجسشان تولد میگیرند ایراد ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
اون موقع که واکسن حیوانات نبوده نجس بودند الان که نیستند
بعدشم مگه میخوان سگو کباب کنن گوشتش نجسه دستشوییش نجسه اب دهنش نجسه نه خود سگ
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین گلپیکرراد
۰۸:۰۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
این صفحه و اطلاعات آن بسیار پر ارزش و تحسین برانگیز است چون در اجتماع تغییر متبت ایجاد می کند و بهتر از به تمسخر کشیدن مبلغ یارانه و نرخ ارز و مسکن برای پر کردن چنین صفحات مهمی بکار می رود می باشد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
نگاهه سگه خیلی جالبه. میگه اینا چقد اووسکوولن. به نظر باید برای این سگها بیمه حوادث و عمر و تکمیلی هم در نظر گرفته بشه. و همچنین یارانه. شاستی بلند یادتون نره. از همه مهمتر، جراحی زیبایی. ساعت گارمین، عینک آفتابی، جی پی اس . غیره. تا وقتی این اووسکولهای سرمایه دار که پول مفت به دست میارن باشن، از ولخرجی اونها هم، سفره دیگران رنگ میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
از حیوان خونگی مالیات بگیرید البته مرغ و خروس زیر پنج تا رو معاف اعلام کنید
-
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
افراد حقیری که چیزی از خود ندارند دایم در حال اثبات این هستند که با دیگر فرق دارند و از آنها بهترند غافل از اینکه هیچ مالی هم نیستند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
ادم نمیدونه درقبال این رفتار سخیف که سگ جای انسان راگرفته چی بگه !
Netherlands
مهدی
۰۷:۱۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سگبازی قبلا ننگ بود، خوی سگبازی تو ژن که بنشینه سخت درست میشه. کمبود عاطفه هم بی تاثیر نیست. خارجی‌ها هم اول سگ و گربه براشون عادی شد،الان خوک و موش و خوکچه براشون داره عادی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
کسانی که ایمان به خدا ندارند . دنیا. را در همین چند روز تموم میکنن و فخر فروشی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خوب چیه مگه خوبکه ولی نه انقد تجمل گرایی خوب نیست
مگه حتما باید واس آدمها تولد گرفت
سگم حیوان باوفایی هستش از انسان معرفتش بیشتره البته نه سگ وحشی
آخرین اخبار