معاون دانشگاه علوم پزشکی قم:

شتاب کاهش نرخ باروری در قم بالاتر از میانگین کشوری است

محبی گفت:شتاب کاهش نرخ باروری در قم بیشتر از میانگین کشوری است و بر این اساس باید برنامه‌ریزی دقیقی برای افزایش جمعیت صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - سیامک محبی،معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شاخصه‌های جمعیتی استان گفت: در سال ۱۳۵۵ حدود ۴۴.۸ درصد جمعیت استان قم زیر ۱۵ سال بوده‌اند، ولی این رقم در حال حاضر به کمتر از ۲۵ درصد رسیده و خطر سالمندی، قم را هم تهدید می‌کند.

او می گوید:شتاب کاهش نرخ باروری در قم بیشتر از میانگین کشوری است و بر این اساس باید برنامه‌ریزی دقیقی برای افزایش جمعیت صورت بگیرد.

۲۰درصد نوزادان متولد شده در قم غیرایرانی هستند

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی قم مقایسه نرخ باروری کلی استان قم با کشور در جمعیت ایرانی و غیر ایرانی هم نشان می‌دهد از هر پنج تولد در استان قم، یک مورد مربوط به اتباع غیرایرانی است.

محبی با بیان این‌که میزان ولادت جمعیت ایرانی در استان قم در سال ۱۳۹۵ رقم ۲۶ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است، گفت: تعداد ولادت جمعیت ایرانی در قم طی سال ۹۹ به ۱۸ هزار و ۸۵ نفر کاهش یافته است، در حالی‌که این نرخ برای اتباع غیرایرانی افزایشی بوده و از ۲ هزار و ۹۱۸ مورد در سال ۹۵ به ۴ هزار و ۲۲۶ نفر در سال ۹۹ افزایش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مادران باردار غیرایرانی در استان قم در حال حاضر ۲۰ درصد کل مادران را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار