سناتور‌های آمریکایی بر حمایت نظامی از اوکراین تاکید کردند

گروهی از سناتور‌های آمریکا ضمن هشدار به ولادیمیر پوتین درباره عواقب حمله نظامی به اوکراین به مقامات کی یف وعده حمایت نظامی و ارسال سلاح دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان- برخی از سناتور‌های آمریکا که روز گذشته برای دیدار با مقامات اوکراینی وارد کی یف شده بودند بر حمایت همه جانبه آمریکا و تامین سلاح برای این کشور در صورت هر گونه درگیری نظامی تاکید کردند.

به گفته خبرگزاری رویترز، ریچارد بلومنتال، یکی از سنانور‌های آمریکایی در این باره گفت: فکر می‌کنم پوتین بزرگترین اشتباه زندگی حرفه‌ای خود را در دست کم گرفتن مردم اوکراین در دفاع شجاعانه از کشورشان مرتکب خواهد شد. من مطمئنم که مردم اوکراین با جان و دل از کشورشان دفاع خواهند کرد و مقابل تجاوز نظامی مسکو می‌ایستند.

وی پس از دیدار بار ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین و هیئت همراه تاکید کرد: ما تحریم‌های اقتصادی فلج کننده‌ای را علیه روسیه اعمال خواهیم کرد. اما مهمتر از آن ما به مردم اوکراین هر گونه سلاح نظامی را که نیاز داشته باشند خواهیم داد تا از جان و مال خود دفاع کنند.

وی تصریح کرد: این سلاح‌ها می‌توانند موشک‌های ضدتانک، موشک‌های بالستیک با برد کوتاه، سلاح‌های گرم قابل حمل و قایق‌های جتگی باشند.

ایمی کلوبوچار، یکی دیگر از سناتور‌های آمریکایی افزود: پیام ما به روسیه کاملاً روشن است؛ اگر مسکو بخواهد حرمت دموکراسی را زیر پا بگذارد باید منتظر عواقب تکرار نشدنی آن باشد.

آمریکا در هفته‌های اخیر بار‌ها روسیه را تهدید کرده در صورت حمله نظامی به اوکراین، مسکو باید منتظر اقدامات سیاسی و اقتصادی بی سابقه‌ای باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
اگرآمریکا واردجنگ با روسیه شودنابود می شود چون اوضاع داخلی آمریکا فشل می باشد
آخرین اخبار