جشنواره گلدسته‌ها در خوزستان میزبان ۱۷۰ نمایشنامه شد

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان گفت : تاکنون ۱۷۰ نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره گلدسته‌ها با موضوع نمایشنامه ‌نویسی برای بچه‌های مسجد ارسال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -  آرش ساربان  گفت: این جشنواره شامل نمایشنامه‌هایی با اجرا‌های کوچک و انتقال روان و ساده است.

به گفته مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان علاقه مندان می‌توانند از این آثار که به صورت کتاب، دفتر دیجیتال و آنلاین در دسترس قرار دارد بهره‌مند شوند.

او  یکی از فعالیت‌های این دفتر را برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد به صورت استانی و کشوری  و هدف از این رویداد  را ساماندهی، توانمندسازی و تقویت آثار بچه‌های مسجد عنوان کرد.

ساربان می‌گوید: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی با زبان هنر تاکید کرده است  قصد داریم با تولید آثار هنری به ویژه تئاتر مفاهیم اجتماعی، مذهبی، دینی و انسانی را با زبان هنر در مساجد رواج دهیم.

به گفته مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان  به همین منظور حوزه هنری خوزستان تصمیم گرفت امسال  رویدادی به نام امید هنر برگزار کند و در این جهت پس از شناسایی مساجدی که در زمینه تئاتر فعالیت داشته اند اساتید بخش آموزش حوزه هنری در مساجد حضور پیدا کرده و شاخه‌های، مدیریت گروه‌های تئاتر، بازیگری، کارگردانی و نویسندگی را آموزش می‌دهند.

او گفت: ب این دوره‌ها ویژه نوجوانان و جوانان ۱۱ تا ۲۳ سال مساجد است و بعد از مرحله مقدماتی، کارگاه‌های پیشرفته از جمله کارگاه‌های خلاق و نویسندگی خلاق برگزار می‌شود و در دوره‌های بالاتر به مرحله ایده تا اجرا خواهیم رسید.

جشنواره گلدسته‌ها در جهت پویا نگه‌داشتن جریان مردمی تئاتر بچه‌های مسجد و ارتقای کیفی نمایشنامه‌های ویژه اجرا در مساجد حوزه هنری انقلاب اسلامی با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور (فهما) برگزار شده و علاقه‌مندان تا پنجم بهمن ۱۴۰۰ مهلت ارسال آثار را دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.