باقری: در مسابقات آسیایی تیراندازی شانس کسب مدال داریم

سرمربی تیم ملی تیراندازی با تفنگ گفت: کمبود تجهیزات به خصوص فشنگ از گذشته سبب بروز مشکلاتی شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - تیم‌های ملی تیراندازی با تپانچه و تفنگ کشورمان خود را برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین آماده می‌کنند.

حسین باقری در مورد شرایط تیم ملی گفت: مرحله چهارم اردو آماده سازی درحال برگزاری است. اردو‌ها از اواسط مهرماه شروع شد و اولین مسابقه برون مرزی پیش رو، جام جهانی مصر است که از هفتم مهر به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود. هدف نهایی ما آماده شدن برای بازی‌های آسیایی است که مرحله اول آن مسابقات مصر محسوب می شود. پس از آن سه مسابقات جهانی دیگر در پیش داریم و برنامه ما شرکت با تمام توان در این رقابت ها است. سطح آمادگی افراد حاضر در اردو با توجه به برنامه‌ها تا این لحظه خوب است. شرکت در مسابقات برون مرزی برای رسیدن به آمادگی کامل و گرفتن نتیجه مطلوب نیاز مبرمی محسوب می شود.

ایران شانس کسب مدال در مسابقات آسیایی را دارد

باقری گفت: در این مسابقات شانس مدال داریم اما نمی‌توان تعداد مدال‌ها را پیش بینی کرد. اگر بتوانیم برنامه‌های مورد نظر خود اعم از برگزاری تمام اردو‌های آماده سازی و شرکت در مسابقات برون مرزی را به طور کامل انجام دهیم، می‌توانیم بهترین نتیجه را در مسابقات بازی‌های آسیایی کسب کنیم.

مشکل اصلی تیر اندازی کمبود تجهیزات است

باقری  گفت: کمبود تجهیزات به خصوص فشنگ از گذشته باعث بروز مشکلاتی شده بود. تامین هزینه دلاری تجهیزات و تحریم فشنگ همواره مشکلاتی را به همراه داشته است. ما با توجه به شرایط با تمام توان تلاش می‌کنیم. امیدواریم با توجه به تجهیزات محور بودن تیراندازی، این مشکلات به مرور زمان رفع شود. تیراندازی با تفنگ به لباس و تجهیزاتی نیاز دارد که قیمت بالایی دارند و به همین دلیل، خانواده‌هایی که توان تامین آن را دارند باید وارد این رشته شوند یا فدراسیون و وزارت ورزش باید با تخصیص یارانه به این تجهیزات یا برداشتن گمرکی از این وسایل مخصوصا تجهیزات مورد نیاز برای تیم ملی به افراد فعال در این رشته کمک کنند. شهرستان‌ها شرایط سخت تری دارند و علت اصلی آن هم تجهیزات خارجی مورد نیاز است که هزینه آن باید به صورت دلاری پرداخت شود.

تیراندازان کشورمان قبل از اعزام به مسابقات آسیایی، رقابت های جام جهانی مصر را در پیش دارند. این در حالی است که مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی که قرار بود ۲۱ دی برگزار شود، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار