گفت‌وگوی تلفنی پاشینیان و پوتین درباره مرز آذربایجان و ارمنستان

رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان در تماسی تلفنی آخرین تحولات بین ایروان و باکو را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان-کاخ ریاست جمهوری روسیه، امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس جمهور پوتین با نیکول پاشینیان در تماسی تلفنی که به ابتکار طرف ارمنی صورت گرفت، مسائل مربوط به اجرای توافق‌های صلح قره‌باغ در نشست‌های نهم نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ و ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ که بین ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه منعقد شده بود، را مورد بحث و بررسی قرار دادند.»

به گزارش راشاتودی، دو طرف همچنین بر ادامه همکاری‌ها در گروه مینسک در مورد حل و فصل مناقشه قره باغ تاکید کردند. در این تماس همچنین به چشم انداز همکاری در سازمان پیمان امنیت جمعی با توجه به اینکه ارمنستان در حال حاضر ریاست دوره‌ای سازمان پیمان امنیت جمعی را به عهده دارد، پرداختند. همچنین پوتین به درخواست پاشینیان، او را در جریان تحولات مذاکرات مسکو با واشنگتن و متحدانش در خصوص تضمین‌های امنیتی ارائه شده از  سوی روسیه قرار داد.

در جریان مناقشه قره باغ در سال ۲۰۲۰، آنکارا از جمهوری آذربایجان حمایت و نیرو‌های ارمنی را به اشغال خاک باکو متهم کرد. ترکیه پس از این درگیری، تلاش‌ها برای ایجاد روابط نزدیک با ایروان را آغاز کرد. کارشناسان این اقدام آنکارا را نفوذ بیشتر در منطقه عنوان کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار