فراهم شدن ارتقای بستر جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان

همزمان با افتتاح مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بستر افزایش جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سراسر استان سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی با ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای مهیا کردن بستر افزایش جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های استان گفتگو کرد.

سعیدی  گفت: نخستین مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی در کشور در محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، جهت جذب پژوهش‌ها و دیدگاه‌های علمی برای پیدا کردن راهکار‌های عالمانه و کاهش آسیب‌های احتمالی مترتب بر حضور غیرقانونی اتباع در استان و آموزش این قشر دایر شده است.

او گفت:  در شرایط کنونی به جهت جهانی شدن اقتصاد، فرهنگ و فناوری، جذب دانشجویان خارجی موجب مشارکت فعال در روند جهانی شدن تولید علم و تسهیل انتقال فناوری و غنی شدن فرآیند آموزش در کشور می‌شود علاوه بر آن جذب دانشجوی خارجی یکی از معیار‌های مهم در رنکینگ سطح بین‌المللی بوده و نقش کلیدی در ارتقاء سرمایه انسانی و توسعه کشوردارد.

او گفت: مهیا بودن بستر جغرافیایی سیستان و بلوچستان به لحظ همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان و همچنین نگاه فرصت محور استاندار و این اداره نسبت به مهیا شدن بستر جذب نخبگان علمی و اقتصادی از بین اتباع خارجی در استان طلب می‌کند رابطه میان این ادراه کل با موسسات آموزش عالی بیش از پیش تقویت می شود.

سعیدی گفت: به دلیل ممنوع بودن سیستان و بلوچستان به لحاظ اسکان اتباع خارجی در استان همواره بیشتر نگاه‌ها به این قشر نگاهی صرفأ امنیتی بوده است، اما با توجه به رویکرد دولت در خصوص داشتن دیدگاهی رئوفانه اسلامی و انسانی به مهاجرین لازم است، از این پس ضمن رعایت ملاحظات امنیتی، به این قشر نگاهی واقع گرایانه و فرصت محور به ویژه در جهت رفع ممنوعیت جذب دانشجو داشت کما اینکه تاکنون تلاش‌های زیادی در راستای رفع این معضل انجام شده است و امید می‌رود به دنبال موافقت نظر مثبت شورای تامین استان و کمیته ساماندهی اتباع خارجی رفع ممنوعیت جذب دانشجو در کمیته دائمی سازمان امور بین الملل دانشجویان خارجی نیز مورد تایید قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.