تدریس نهج البلاغه در دانشگاه‌ اصفهان

رئیس انجمن مطالعات نهج‌البلاغه شعبه اصفهان گفت: درس نهج البلاغه به سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه اصفهان اضافه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - نصرالله شاملی گفت: موفق شدیم در دانشگاه اصفهان درس نهج‌البلاغه را در ردیف دروس رسمی دانشجویان این سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قرار دهیم.

او گفت: در حال حاضر یک رشته تحت عنوان نهج‌البلاغه در دانشگاه اصفهان راه اندازی شده است که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

رئیس انجمن مطالعات نهج‌البلاغه شعبه اصفهان این خبر را در همایش استانی تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه که به همت مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان برگزار شد، اعلام کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این همایش گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۰ ویژه برنامه در سال گذشته با محوریت نهج‌البلاغه و ترویج این فرهنگ در قالب‌های متعدد فرهنگی هنری و علمی برنامه‌ریزی شد.

او می‌گوید: یکی از برنامه‌ها طبق جدول برنامه‌ای پایتختی اصفهان در نهج‌البلاغه، بحث همایش استانی تکریم از فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه است بود که لازمه آن رصد، شناسایی و تجلیل از این افراد مؤثر است.

حجت الاسلام معتمدی معتقد است: برای تقویت و ارتقاء مؤسسات مؤثر در زمینه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و امثالهم در استان همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت و در حد بضاعت نیز حمایت مالی می‌کنند.

او گفت: به عنوان نمونه قریب به ۷ میلیارد تومان به مؤسسات استان که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت داشتند، کمک نموده‌ایم که مؤسسات نهج‌البلاغه نیز می‌توانند طرح‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این همایش گفت: از ابتدای راه اندازی مؤسسه نهج‌البلاغه، تربیت مربی نهج‌البلاغه در دستور کار بود، چرا که هر جا سخن از ترویج فرهنگ علوی مبتنی بر نهج البلاغه در استان می‌شد، از ما درخواست مربی مبرز و متخصص در این زمینه می‌کردند و دست ما خالی بود.

او می‌گوید: مؤسسه نهج‌البلاغه استان در طول سال‌های فعالیت خود با فراز و فرود‌های زیادی مواجه بوده است و بار‌ها در اصطلاح به مو رسیده، ولی هرگز پاره نشده است.

استان اصفهان با مرکزیت شهر کاشان برای مدت دو سال به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور انتخاب شده است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.