سومین ماراتن جهانی در دمای منفی ۵۳ درجه سانتیگراد در یاکوتیا + فیلم

به مناسبت صدمین سالگرد استقلال یاکوتیا، مسابقه دو و میدانی در دمای منفی ۵۳ درجه و با حضور دوندگانی از سراسر جهان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ماراتنی در دمای منفی ۵۳ درجه سانتیگراد در یاکوتیا در منطقه سیبری روسیه با شرکت دوندگانی از سراسر جهان برگزار شد.

به گزارش siberiantimes، واسیلی لوکین دونده محلی مسافت مسابقه را در ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه طی کرد. شصت و پنج دونده از کشور‌هایی مانند امارات متحده عربی، آمریکا و بلاروس در این مسابقه دو و میدانی شرکت کرده بودند. واسیلی لوکین، معلم موسسه فرهنگ و ورزش چوراپچا بوده و این مسابقه، دومین پیروزی او در رقابت‌های جهانی ماراتن است. او مسابقات تامتور را نیز در سه ساعت و بیست و دو دقیقه به پایان رسانده بود. در میان دوندگان زن نیز، مارینا سدالیشوا از روسیه به مقام برتری دست یافت. او مسافت ۴۲ کیلومتری مسابقه را در چهار ساعت و نه دقیقه پیمود. برندگان بخش نیمه ماراتن هم واسیلی اسپیریدونوف با زمان ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه و اولیانا باراشکوا با زمان ۲ ساعت و ۵ دقیقه بودند.

ماراتن یخی

همه برندگان جایزه ۱۰۰ هزار روبلی را دریافت کردند. همچنین مسئولین برگزاری ماراتن یک جایزه برای شرکت کنندگان بالای هفتاد سال در نظر گرفته بودند. چند ورزشکار بین المللی مانند احمد حسین الکازیری از امارات متحده عربی نیز در این رقابت حضور داشتند. او در بین دوندگان ۴۰ تا ۴۹ ساله به رقابت پرداخت. این سومین ماراتن با دمای مشابه در یاکوتیا است. این مسابقه به مناسبت بزرگداشت صدمین سالگرد تبدیل شدن یاکوتیا به جمهوری خودمختار برگزار شد.

دونده روس

در ادامه ویدئویی از این مسابقه را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار