جزییات حادثه دلخراش ورزشگاه اولمبه کامرون/ ۷ کشته و بیش از ۴۰ مصدوم +فیلم

بر اثر ازدحام در ورزشگاه اولمبه در جریان دیدار تیم‌های ملی فوتبال کامرون و کومور دست کم ۷ نفرجان باخته و حدود ۵۰ تن مصدوم شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - گزارش‌ها حاکی از آن است که بر اثر ازدحام جمعیت پس از بازی فوتبال در کامرون دست کم ۷ نفر کشته شدند. به گفته مقامات حدود ۵۰ هزار نفر برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه اولمبه حضور داشتند که بر اساس گزارش یک بیمارستان محلی حداقل حدود ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

این اتفاق در جریان تلاش تماشاچیان برای ورود به ورزشگاه به منظور تماشای مسابقه کشور میزبان با کومور در مرحله یک شانزدهم نهایی جام ملت‌های آفریقا و پس از بسته شدن درب‌های ورودی ورزشگاه رخ داده است. فرماندار منطقه گفته است احتمال تلفات بیشتر وجود دارد چرا که شرایط برخی از مصدومان وخیم است. تعدادی از مجروحان کودک بوده‌اند.

ظرفیت این ورزشگاه ۶۰۰۰۰ نفر است، اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از کووید، قرار نبود بیش از ۸۰ درصد پر شود.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) گفت: ما در ارتباط دائمی با دولت کامرون و کمیته سازماندهی محلی هستیم.

تیم ملی فوتبال کامرون بازی برابر تیم کومور را، با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا راه یافت. جزئیات فاجعه خارج از ورزشگاه تنها پس از بازی تایید شد. کامرون برای اولین بار پس از ۵۰ سال میزبان این رقابت‌ها  است.

قرار است تیم ملی کامرون میزبان  مسابقات  جام ملت‌های آفریقا روز شنبه در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها به مصاف گینه برود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار