دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت؛

از حضوری شدن تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران تا ثبت نام در کنکور سراسری از ۱۰ بهمن

دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان  - دانشگاه ها در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود که در ادامه می خوانید.

ثبت نام وام‌های دانشجویی برای ترم آینده آغاز شد

مسعود گنجی گفت: ثبت نام برای دریافت وام‌های دانشجویی ترم تحصیلی آینده تمام دانشگاه‌ها از دیروز، اول بهمن آغاز شده؛ اما تاکنون دانشگاهی نام نویسی نکرده است. 

به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ترم تحصیلی آینده دانشگاه‌ها هر زمانی که آغاز شود؛ پورتال صندوق وام هم برای آن‌ها فعال خواهد شد.

برای مثال، امکان دارد دانشگاهی پنجم بهمن در پورتال صندوق رفاه ثبت نام کند؛ بنابراین ثبت نام وام برای دانشجویان این دانشگاه از اول بهمن فعال می‌شود و امکان دارد دانشگاهی از دهم بهمن ثبت نام کند؛ در این صورت ثبت نام وام برای دانشجویان آن دانشگاه همان روز آغاز می‌شود.

گنجی گفت: تمام دانشگاه‌های کشور تا تاریخ ۲۵ اسفند می‌توانند نسبت به ثبت نام وام‌های دانشجویی اقدام کنند.

نحوه درخواست به این صورت نیست که همه دانشجویان با هم بتوانند ثبت نام کنند؛ اول باید دانشگاه‌ها اقدام کنند تا پورتال صندوق رفاه برای ثبت نام وام‌های دانشجویی دانشگاه‌های مذکور، بازگشایی شود.

ترم بهمن برای تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران حضوری شد

محمود کمره‌ای گفت: طبق برنامه ریزی‌های دانشگاه تهران، قرار است از ترم بهمن تمام دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری به شیوه حضوری تحصیل کنند. در زمان حضور دانشجویان در دانشگاه، تمام امکانات ساماندهی خواهند شد و با افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها مشکلات دانشجویان غیر بومی در دوران شیوع کرونا حل می شوند.

سکان‌دار وزارت علوم اخیرا برای ساماندهی امکانات و افزایش ظرفیت خوابگاهی با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کرده بود.

او گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده از وزارت علوم، بیشتر دانشجویان واکسن کرونا را دریافت کرده اند؛ اما نحوه برخورد با دانشجویانی که واکسن دریافت نکرده اند، هنوز مشخص نیست.

پیش از این وزارت علوم اعلام کرده بود داشتن کارت واکسیناسیون برای حضور تمام دانشجویان در دانشگاه های کشور ضروری است.

امتحانات دانشگاه پیام نور برای دانشجویان کارشناسی و ارشد حضوری می‌شود

کلاس‌های دانشگاه پیام نور برای دانشجویان کارشناسی و ارشد در ترم بهمن به صورت مجازی و امتحانات آن‌ها حضوری خواهد بود. دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه پیام نور در ترم آتی باید به صورت حضوری در امتحانات و کلاس‌ها شرکت کنند.

انتخاب واحد ترم بهمن در دانشگاه پیام نور برای دانشجویان فعال از دوم بهمن آغاز شده است و تا نهم بهمن ادامه دارد.

ثبت نام دانشجویان پذیرفته شده ورودی بهمن در دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی تا هشتم بهمن است و مهلت انتخاب واحد آن‌ها در تاریخ ۱۶ بهمن به پایان می‌رسد.

حیدری گفت: شروع کلاس‌ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از ۱۶ بهمن و مقطع دکتری از هفته سوم بهمن خواهد بود.

ثبت نام در کنکور سراسری از ۱۰ بهمن آغاز می‌شود

 ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از روز یکشنبه ۱۰ بهمن آغاز می‌شود و تا ۱۷ بهمن ادامه دارد.

آزمون مذکور در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در پنج گروه علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان و هنر از تاریخ ۸ تیر تا ۱۱ تیر برگزار خواهد شد.

 زمان توزیع کارت آزمون سراسری و توضیحات تکمیلی در زمینه ثبت‌نام داوطلبان، متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
آزمون سراسری ۱۴۰۱ پنجاه و دومین کنکور و دومین آزمونی است که در آن، هر دو گروه داوطلبان نظام جدید و قدیم به صورت یکپارچه شرکت می‌کنند.
 
بروجردی گفت: مجوز راه اندازی یک شعبه از دانشگاه آزاد را در بغداد از وزارت علوم ایران اخذ کرده ایم. از وزارت علوم انتظار داریم که مجوز‌های بیشتری را در زمینه جذب دانشجویان بین المللی صادر کند.

طبق گفته معاونان وزارت علوم، دیپلماسی علمی سند ۲۵ ساله تایید شده با چین، فرصت طلایی برای جمهوری اسلامی ایران است و هم اکنون ۳ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در کشور چین تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار