ژنرال صهیونیستی: ایران توانایی نظامی و پهپادی بالایی دارد

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران توانایی نظامی و پهپادی بالایی دارد و حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران دشوار است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی با اذعان به توان هسته‌ای ایران گفت: «ایران کشوری بسیار پیشرفته از نظر علم و فناوری است و توانایی نظامی و پهپادی بالایی دارد. چند سال پیش آمریکایی‌ها یکی از پیشرفته‌ترین پهپاد‌های خود را به آسمان ایران فرستادند، اما ایرانی‌ها توانستند با اخلال در موتور آن این پهپاد را سرنگون کنند. بعد از یک سال ما شاهد پهپادهایی ساخت ایران مشابه پهپاد آمریکایی بودیم.»

«گادی آیزنکوت» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی معاریو، درباره قدرت هسته‌ای ایران اذعان داشت: «حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران دشوار است. زیرا آن‌ها تمام زیرساخت‌های هسته‌ای خود را در سراسر ایران پراکنده و در اعماق زمین پنهان کرده‌اند. سانترفیوژ‌های ایران پیشرفته هستند و با درصد بالایی غنی‌سازی می‌کنند.»

او همچنین با اشاره به توافق هسته‌ای ایران ادعا کرد که همه نخست‌وزیران رژیم صهیونیستی معتقدند که باید مانع از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران شد. اما ایران غزه نیست و یک قدرت منطقه‌ای است.

روز پنجشنبه روزنامه معاریو با انتشار بخش دیگر از مصاحبه این مقام صهیونیستی ادعا کرده بود که رژیم صهیونیستی یک سال و نیم قبل از تررو شهید سردار سلیمانی، فرمانده نیرو‌های قدس، تصمیم به ترور او گرفته بود.

 «گادی آیزنکوت» درباره ترور شهید سلیمانی، مدعی شد: «پس از حملات راکتی از سوریه به جولان اشغالی، ما تصمیم به ترور قاسم سلیمانی گرفتیم، اما نتوانستیم محل اقامت او را پیدا کنیم.»

ترور سپهبد سلیمانی به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا صورت گرفت و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت. حتی چندی پیش نیز برخی از مقامات ارشد دولت ترامپ فاش کردند او احساس می‌کند در ترور سپهبد سلیمانی از سوی رژیم صهیونیستی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

پیش تر نیز «تامیر هیمن» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با مجله «مرکز میراث اطلاعاتی» این رژیم موسم به «مابات مالام» اعتراف کرد سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در ترور دو تن از ژنرال‌های بزرگ محور مقاومت، «قاسم سلیمانی» فرمانده ایرانی و دیگری «بهاء ابو العطا» فرمانده جنبش جهاد اسلامی فلسطین،دست داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار