جو لومباردو:

آمریکا ناتو را به نیرویی بی هدف تبدیل کرده که دستورات نظامی واشنگتن را انجام می‌دهد

هماهنگ کننده ائتلاف ملی ضد جنگ عنوان کرد آمریکا از تنش مسکو و کی‌یف به نفع اهداف ژئواستراتژیک خود استفاده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - جو لومباردو گفت: «خوب است که برخی از کشور‌های عضو ناتو با اقدام جنگ طلبانه آمریکا در اوکراین مخالف هستند. ناتو پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی هیچ هدفی نداشت، اما واشنگتن به ساختن آن ادامه داد و آن را به نیرویی برای اجرای برنامه نظامی خود در سراسر جهان، از جمله افغانستان تبدیل کرد. فکر نمی‌کنم مردم اروپا خواهان جنگ با روسیه باشند.»

به گزارش اسپوتنیک، هماهنگ کننده ائتلاف ملی ضد جنگ گفت: «مهم است که روسیه از موضع خود عقب نشینی نکند و اجازه ندهد اوکراین بخشی از ائتلاف ناتو شود. آمریکا در پایبندی به توافقات خوب نیست؛ این امر را در خروج از برجام، توافقات هسته‌ای مختلف و تقریباً همه معاهده‌هایی که حتی با مردم بومی آمریکا امضا کرد، شاهد بودیم. اگر به واشنگتن اجازه داده شود که به نقض توافقات ادامه دهد، هیچ یک از ما در امان نخواهیم بود.»

او بروز جنگ میان روسیه و اوکراین را بعید دانست و تبلیغات و تحرکات تهاجمی آمریکا و اوکراین را تلاش واشنگتن برای فروش بیشتر سلاح‌ عنوان کرد.

لومباردو از آماده باش ۸۵۰۰ سرباز آمریکایی، اقدامات ناتو و آمریکا در  قبال روسیه، برگزاری «بازی‌های جنگی» در نزدیکی مرز و آوردن موشک به مناطق مرزی روسیه انتقاد کرد.

روز چهارشنبه، جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه، پاسخ واشنگتن به پیشنهاد‌های امنیتی روسیه را به اروپا تحویل داد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز پنجشنبه گفت که روسیه در حال بررسی پاسخ است، اما تاکید کرد که آمریکا سوال اصلی درباره گسترش نیافتن ناتو به سمت شرق را بی پاسخ گذاشته است.

مسکو پیشنهادات امنیتی خود را برای ناتو و آمریکا در اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. در مقابل، آمریکا تاکید کرد که به کسی اجازه نخواهد داد که سیاست در‌های باز ناتو را ببندد.

طی ماه‌های گذشته، تنش‌ها بین آمریکا، ناتو و روسیه بر سر موضوعاتی از جمله اقدامات ناتو  و مناقشه اوکراین تشدید شده است. روسیه گفته است که این اقدام ناتو تهدیدی برای امنیت ملی کشورش است و اجازه انجام آن را نخواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار