اعتراض مسکو به ممنوعیت پخش شبکه‌های تلویزیونی روسیه در آلمان

روسیه اعلام کرد اقدام اپراتور‌های آلمانی برای ممنوعیت پخش شبکه راشاتودی در آلمان را با اقدامی تلافی‌جویانه پاسخ خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوانبرخی اپراتور‌های آلمانی در روز‌های اخیر پخش شبکه آر-تی (راشاتودی) روسیه به زبان آلمانی را در شهر‌های مختلف این کشور ممنوع کرده‌اند. اقدامی که با واکنش اعتراضی روسیه مواجه شده است.

به گفته خبرگزاری تاس، مقامات روسی گفته‌اند در پاسخ به این اقدام آلمان، آن‌ها نیز ممکن است پخش برخی شبکه‌های خبری فعال آلمانی در روسیه را متوقف کنند.

در بیانیه‌ای که توسط مقامات رسانه‌ای روسیه در این باره منتشر شده، آمده است: «دستور اپراتور‌های آلمانی مبنی بر توقف پخش برخی شبکه‌های رسمی روسیه نشان‌دهنده این موضوع است که برلین برخی دغدغه‌های مسکو را در این زمینه نادیده گرفته است.»

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: «این اقدام هیچ راهی جز پاسخی تلافی‌جویانه از سوی روسیه برای برخی رسانه‌های معتبر آلمانی به همراه ندارد.»

برخی اپراتور‌های آلمانی در روز‌های گذشته دستور توقف پخش برنامه‌های برخی شبکه‌های رسمی روسیه از جمله شبکه آلمانی آر-تی را از طریق ماهواره‌های خود صادر کرده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره نیز تأکید شده است: «بار‌ها به دولت آلمان تذکر داده‌ایم اعمال فشار با انگیزه سیاسی بر اپراتور‌ها و رسانه‌های روسی غیرقابل قبول است و اگر برلین راه‌حلی سازنده برای این اقدام خود پیدا نکند قطعاً با اقدامی تلافی‌جویانه آن را پاسخ خواهیم داد.»

اپراتور‌های آلمانی می‌گویند به دلیل نداشتن مجوز پخش، شبکه تلویزیونی آر-تی به زبان آلمانی فعلاً متوقف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار