آمریکا تحریم های بانکی طالبان را برداشت

طالبان ضمن قدردانی از اقدام آمریکا خواستار آزادسازی مراودات بانکی با بخش خصوصی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس آزاد سازی مراوده بانک های بین المللی با بانک های افغانستان از این پس این بانک ها می توانند با بانک های خصوصی و دولتی افغانستان مراودات بانکی در قسمت تسهیل و ارسال کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان شوند.

بانک مرکزی حکومت طالبان گفت: بر اساس رهنمود صادر شده، سازمان های امدادرسان بین المللی در قسمت کمک به سکتورهای معارف و صحت و سایر بخش های عام المنفعه افغانستان می توانند بدون هیچ نوع نگرانی کمک نمایند.

بانک مرکزی افغانستان از این اقدام امریکا قدردانی کرده و در عین زمان خواستار همکاری های بیشتر در قسمت تنظیم و تسهیل مراودات بانکی برای سکتور خصوصی شده است.

قابل ذکر است که وزارت خزانه داری امریکا با نشر اعلامیه ای گفته که بانک‌های بین المللی می توانند به مقاصد بشر دوستانه بدون ترس از نقض تعزیرات امریکا علیه طالبان، پول را به افغانستان انتقال بدهند.

در این اعلامیه گفته شده که موسسات کمک رسانی نیز می توانند معاش معلمان و کارمندان صحی را که در سکتور عامه کار می کنند، پرداخت کنند.

پس از روی کار آمدن طالبان در اگست سال ۲۰۲۱ میلادی، جامعهٔ‌ بین المللی میلیارد‌ها دالر دارایی هایی کشور و پول هایی که جامعه بین المللی برای افغانستان کمک کرده بود، منجمد کرد تا طالبان‌ به این پول‌ها دسترسی پیدا نکنند.

مسدود شدن دارایی های افغانستان در خارج از کشور، باعث فقر و وخیم شدن اوضاع اقتصادی شده است. 

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار