از سرگیری مجدد فعالیت اتوبوس آمبولانس در اهواز برای انتقال بیماران کرونایی

 رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی اهواز گفت: با توجه به افزایش بیماران بستری و در حال تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان رازی اهواز، انتقال بیماران کرونایی از طریق اتوبوس آمبولانس مجددا از سر گرفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - منصور پورحسین زاده  گفت: تعداد بیماران مراجعه کننده و بستری در بیمارستان رازی اهواز روز به روز در حال افزایش است لذا در صورت درخواست، موظف هستیم از طریق اتوبوس آمبولانس بیماران کرونایی را به دیگر مراکز درمانی منتقل کنیم.

به گفته او  از روز ۹ بهمن ماه تاکنون، ۲۱۰ ماموریت شهری و بین بیمارستانی در رابطه با کرونا در اهواز انجام شده است که نسبت به ۲ هفته گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی اهواز گفت: در حال حاضر میانگین رسیدن اورژانس اهواز به محل حادثه ۱۲ دقیقه است در حالی که در هیچ دوره‌ای این زمان محقق نشده است به همین دلیل اورژانس کشور از ما تقدیر کرد.

این مقام مسئول می‌گوید:  از ابتدای اپیدمی کرونا تا الان ۱۶ هزار و ۲۳۰ مورد ماموریت در رابطه با کرونا انجام داده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۵۳ مورد شهری و ۳  هزار و ۷۷ مورد بین بیمارستانی بوده است.

پورحسین زاده گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۷ هزار ماموریت کرونایی داشتیم که از این تعداد یک هزار و ۷۵۲ مورد ماموریت بین بیمارستانی و ۵  هزار و ۲۳۹ مورد ماموریت شهری بود.

 رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی اهواز گفت:  از زمانی که طرح ارتقاء و بهره وری در اورژانس اجرا شد به دلیل کمبود نیرو مجبور به تعطیلی ۶ پایگاه خود در شهرستان اهواز شدیم، اما در حال حاضر با جذب نیرو، چهار پایگاه را فعال و اکنون ۲ پایگاه شهری و جاده‌ای ما غیرفعال هستند.

گفتنی است در حال حاضر ۲۹ پایگاه اورژانس شهری، جاده‌ای و هوایی در اهواز فعالیت می‌کنند.

از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۳۶۵ مورد تصادف به اورژانس اهواز گزارش شده که این میزان در مقایسه با سال قبل که ۱۱ هزار مورد بود بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار