جام زرین مشگین شهر در مکانی امن محافظت می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر گفت: جام زرین مشگین شهر و مجموعه تاریخی فرهنگی مرتبط به آن در مکانی امن نگهداری و محافظت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - ایمانعلی ایمانی با اشاره به اخبار درج شده در رسانه‌های محلی شهرستان مشگین‌شهر مبنی بر جابجایی برخی از اقلام گنجینه احمدبیگلو به مکانی دیگر گفت: به اطلاع مردم فهیم و علاقه‌مند به مواریث فرهنگی مشگین‌شهر می‌رسانم که مجموعه تاریخی فرهنگی مکشوفه از قاچاقچیان تحت عنوان جام طلایی از همان سال ۱۳۹۳ پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی توسط گروه باستان‌شناسان کشوری و استانی و تعیین دقیق هویت تاریخی، فرهنگی و همچنین تایید اصالت آن‌ها با صلاح‌دید مسئولان و اعضای شورای تامین و نیز با حکم قاضی پرونده در مکانی امن و ایمن در مشگین‌شهر نگهداری و حفاظت می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: این آثار مکشوفه پس از تکمیل موزه باستان‌شناسی در گنجینه موزه نگهداری و محافظت خواهد شد.

ایمانی می‌گوید: خبر جابجایی این آثار و اخبار مشابه به آن کذب محض است و طرح چنین مطالبی غیر واقعی و غیر مسئولانه و نوعی بی انصافی در مقابل زحمات شبانه روزی مسئولان اطلاعاتی و امنیتی شهرستان است.

او گفت: ساختمان موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر به عنوان بزرگترین موزه شمال‌غرب کشور با سرعت و پیشرفت فیزیکی بالایی در حال تکمیل شدن است و در آینده نزدیک به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.