مسابقه نواهنگ با حضور رسانه در ایران بررسی شد + تصاویر

برنامه نواهنگ برای مخاطبین فارسی زبان از شبکه ای فیلم دو کشور ایران پخش می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان - امروز ۱۹دلو ۱۴۰۰ نشست رسانه ای در رابطه به مسابقه نواهنگ با حضور رئیس شبکه ای فیلم ۲، تهیه کننده مسابقه، معین روابط عمومی مسابقه ، داوران مسابقه و خبرنگاران در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

فرزام محبی، تهیه کننده برنامه نو آهنگ در نشست با اصحاب رسانه گفت: ۴۰۰ داوطلب انتخاب و ارزیابی شدند. ۳۰ نفر برای رقابت در پروسه اصلی انتخاب شدند و‌ در نهایت ما ۱۰ نفر را گزینش کردیم.

همچنین درباره بازخورد ها گفت: ما بازخورد خیلی خوبی داشتیم مخاطبان ما از تاجیکستان ، افغانستان و ایران بودند.

امسال با توجه به این که داورهای ما افغانستانی بودند آوازه  این مسابقه پیچید و ما از سراسر جهان رسانه های مختلفی داشتیم که تمایل داشتند برنامه ما را پخش کند 

آرش بارز، یکی از آواز خوان های مطرح کشور و داور مسابقه نواهنگ گفت: ما نگاه خوشبینانه داریم و فضای فرهنگی در حال باز شدن هست. برای این چنین فعالیت ها چون ما استعداد های زیادی داریم که هنوز شناخته نشده و این مسابقه نوید تازه ای هست برای داوطلبان که خودشان را محک بزند و استعداد شان را به نمایش بگذارند.

آرش بارز گفت: ایران خانه دوم ما افغانستانی ها هست و ما مرز فرهنگی نداریم چون بیشتر اشتراکات فرهنگی ما تقریبا یکی هست.

ما در این مسابقه سبک های مختلفی را شاهد بودیم و کیفیت محتوای شعری و کلامی نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بود.

انتظار ما از رسانه ها این است که موسیقی افغانستان را معرفی کند همان طور که در افغانستان این کار صورت می گیرد.

عارف جعفری یکی دیگر از داوران گفت که ما استعداد های زیادی داشتیم که اگر مورد حمایت قرار می گرفتند حالا دارای صاحب نام و نشانی بودند.

زبان فرهنگ ما با جامعه میزبان نزدیک هست اگر این چنین برنامه هایی تولید شود ما مخاطبین زیادی خواهیم داشت موسیقی می تواند زاویه های پنهان فارسی را نشان بدهد.

مسابقه نواهنگ از سه نفری که به مرحله نهای راه پیدا می کند یک نفر را با آرای مردمی انتخاب می کند.

حبیبی داور مسابقه گفت: خوشبختانه آواز خوان های این مسابقه موسیقی محلی ،کلاسیک و موسیقی خراسانی افغانستان را با گویش افغانستانی اجرا می کردند و این بسیار خوشحال کننده هست.

همچنین تهیه کننده این مسابقه درباره جوایز گفت ما سه نفر برتر خواهیم داشت و بیشتر تمایل داریم که این سه نفر برتر را حمایت کنیم و در عرصه موسیقی پرورششان بدهیم و نمی خواهیم  جوایز فقط مادی باشد.

رئیس شبکه ای فیلم دو در حاشیه این نشست گفت بزودی اپلیکشنی نواهنگ را راه اندازی خواهیم کرد.  

نواهنگ نام مسابقه ای هست که شبکه ای فیلم دو برای مهاجرین مقیم ایران برای کشف استعداد ها در زمینه آواز خوانی ترتیب داده است.

فصل دوم نواهنگ جمعه ها ساعت ۸ شب به وقت افغانستان ،۷شب به وقت ایران و ۷:۳۰به وقت تاجیکستان از شبکه ای فیلم دو پخش خواهد شد.

 

مسابقه نو آهنگ با حضور رسانه در ایران بررسی شد

مسابقه نو آهنگ با حضور رسانه در ایران بررسی شد

مسابقه نو آهنگ با حضور رسانه در ایران بررسی شد

مسابقه نو آهنگ با حضور رسانه در ایران بررسی شد

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.