روسیه: در حال بررسی راه‌های خلاقانه حل مسئله هسته‌ای ایران هستیم

نماینده روسیه در مذاکرات برجامی اعلام کرد که طرف‌های هسته‌ای به دنبال یافتن راه‌حلی خلاقانه برای احیای برجام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی از دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات  وین و رایزنی برای پیدا کردن راه‌حلی برای مسائل باقی‌مانده هسته‌ای خبر داد.

اولیانوف در پیامی توییتری با بیان آن‌که با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیدار کرده است، نوشت: «در نشست امروز بر لزوم تشدید مذاکرات و جستجوی راه‌ها و ابزار‌های خلاقانه برای برطرف کردن مسائل باقی‌مانده و هموار کردن مسیر برای احیای برجام توافق کردیم.»

دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین اتریش هم‌اکنون مدتیس که در ال برگزاری است و دیروز (سه‌شنبه) نیز بعد از وقفه‌ای چندروزه با حضور نمایندگان آمریکا و ۱+۴ دوباره از سرگرفته شد.

ایران در جریان این دور از گفت‌وگو‌ها بر موضع خود مبنی بر لغو تمامی تحریم‌ها تأکید و اعلام کرده است که توافق جدیدی را نمی‌پذیرد یا تعهدی بیش از آنچه در قالب اصلی برجام آمده است، نخواهد پذیرفت.

امروز خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد: «دولت جو بایدن معتقد است تنها تا پایان فوریه فرصت دستیابی به یک توافق وجود دارد.»

مقامات اروپایی هم می‌گویند در حوزه‌های مختلف مذاکراتی پیشرفت‌های قابل توجهی در وین حاصل شده و حصول توافق نهایی به تصمیمات سیاسی در واشنگتن بستگی دارد.

مقامات غربی بار‌ها اعلام کرده‌اند که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد مراحل نهایی خود شده و دور هشتم مذاکرات دور نهایی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار