عضو هیات افتای اهل سنت سیستان و بلوچستان:

دنیای معاصر محل تعامل ادیان است

عضو هیات افتای اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: عدالت و انصاف باید در بین همه ادیان و مذاهب رعایت شود دنیا دنیای تعامل است نه تقابل و این موضوع در کشورمان باید به خوبی اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - مفتی عبدالحلیم قاضی روز پنجشنبه در همایش «منزلت ادیان در جمهوری اسلامی» در دانشگاه ادیان و مذاهب قم،گفت: هدف ما این است که نظام جمهوری اسلامی ایران با ظهور امام مهدی ادامه پیدا کند و در این مسیر باید از امور تفرقه آمیز جلوگیری بعمل آید.

عضو هیات افتای اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: هر انسان جدا از دین و مذهبی که به آن پایبند است دارای کرامت و حرمت است و از طرفی مختلف بودن ادیان و مذاهب نیز معیشت الهی است تا مردم با انتخاب و اختیار خود دین و مذهب حقه را برگزینند.

قاضی گفت: حساب متدیان و پیروان دین با خداوند متعال درآخرت است نه در دنیا، بنابراین ما در دنیا نمی‌توانیم دادگاهی برای پیروان ادیان دیگر برپا کنیم.

عضو هیات افتای اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: آن چیزی که در همزیستی ادیان مهم است این است که ما نباید به خاطر کینه احتمالی از یک دین یا فرد از جاده و مسیر عدالت خارج شویم.

قاضی گفت: اسلام به اصل کرامت بشریت با تمام اختلافات دینی و نژادی که در جهان وجود دارد پایبند است و احترام به هم نوع در قرآن بار‌ها تاکید شده‌است.

عضو هیات افتای اهل سنت سیستان و بلوچستان در پایان سخنان خود با تاکید دوباره اصل کرامت ذاتی انسان، گفت: هر انسانی دارای کرامت و حرمت است که باید حفظ شود.

همایش یک روزه «منزلت ادیان در جمهوری اسلامی» امروز با حضور و سخنرانی تعدادی از علما و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در قم برگزار شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ادیان و مذاهب ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار