تامین اعتبار شش هزار میلیارد تومانی کارخانه خودروسازی کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : خواستار تامین اعتبار شش هزار میلیارد تومانی برای به ظرفیت کامل رساندن کارخانه خودروسازی کرمانشاه شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهزاد باباخانی گفت : کارخانه ایران خودرو کرمانشاه قرار بود با ظرفیت یکصد هزار دستگاه در سال تولید داشته باشد، اکنون تولیدات این واحد ۳۰ هزار دستگاه در سال و زیر ظرفیت است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای به ظرفیت کامل رساندن این کارخانه شش هزار میلیارد تومان است و خواستار همراهی وزارت اقتصاد برای تامین این اعتبار شدیم.

بلاتکلیفی ۹ ماهه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین که اردیبهشت امسال در کنار شش منطقه دیگر مورد تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت، از آن زمان تاکنون کاری در این منطقه انجام نشده است.

در حال حاضر همه چیز درباره این منطقه مبهم است.

فاز اول طرح جامع گمرک پرویزخان به همت گمرک ایران و با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان اجرا شد، اما اگر فاز دوم آن عملیاتی نشود، سرمایه‌گذاری صورت گرفته در فاز اول نیز از دست خواهد رفت.

پرویزخان به عنوان بزرگترین مرز زمینی با عراق است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و روزانه در شرایط پیک، هزار تا ۱۲۰۰ کامیون بار از این مرز تردد دارد.

از وزارت اقتصاد و دارایی درخواست داریم سهمیه ویژه ۵۰۰ میلیارد تومانی به کرمانشاه از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ اختصاص دهد.

این استان در زمینه معرفی طرح‌ها پیشتاز بوده و به علاوه نرخ بیکاری بالای استان می‌طلبد سهم بیشتری به کرمانشاه اختصاص یابد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار