تا ۲۳ بهمن انجام شد؛

پرداخت بیش از ۱۳.۴ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن

از ابتدای طرح ودیعه مسکن تا ۲۳ بهمن امسال در مجموع به مبلغ ۱۳.۴۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - براساس آمار بانک مرکزی، از ابتدای طرح ودیعه مسکن تا مورخ ۲۳ بهمن ماه تعداد ۴۴۵ هزار و ۹۹۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن، در مجموع به مبلغ ۱۳.۴۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

همچنین متقاضیان تسهیلات مذکور به مبلغ ۱.۵۶ هزار میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پذیرش شده‌اند و در حال تکمیل مدارک، ارائه ضمانت و دریافت تسهیلات هستند.

برحسب مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا ۲۲ خرداد امسال مقرر شده است که به منظور حمایت از مستاجرین، امسال تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مستاجرین واجد شرایط معرفی شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی اعطاء شود و افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی به گونه‌ای به شبکه بانکی معرفی شوند که صرفاً در چارچوب سهمیه‌های ابلاغی باشد.

بر اساس استعلام صورت گرفته از سامانه مربوطه در وزارت راه و شهرسازی تا یازدهم بهمن ماه تعداد ۵۸۳ هزار و ۵۰ نفر، در مجموع به مبلغ ۲۳.۳۸ هزار میلیارد تومان، در سامانه ثبت‌نام و جهت دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که این آمار بیانگر آن است که متقاضیان معرفی شده به شبکه بانکی تا تاریخ یاد شده مبلغ ۱۳.۳۸ هزار میلیارد تومان بیشتر از سهمیه ابلاغی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار