تفتان و خاش سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان گفت: براساس رنگبندی اعلامی وزارت بهداشت۲ شهر تفتان و خاش در وضعیت قرمز کرونایی، سه شهر زابل، زاهدان و میرجاوه در وضعیت نارنجی و بقیه شهرهای استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - میثم مرادیان  در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا  گفت: همه‌ی ما باید برای مقابله با شیوع گسترده کرونا تزریق هر چه سریعتردُز سوم واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشیم.

او می گوید: پیک ششم کرونا در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در حال اوج‌گیری است و به همین دلیل در ستاد استانی کرونا تصمیماتی گرفته شد مبنی بر اینکه براساس رنگبندی اعلامی در شهرستان‌های تفتان، خاش و مناطق شهری زابل، زاهدان و میرجاوه برگزاری غیرحضوری مدارس را به مدت ۲ روز فردا و پس فردا داشته باشیم.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان برگزاری مدارس در مناطق روستایی حضوری و گروه‌بندی خواهد بود که براساس مصوبه جلسه قبلی ستاد کرونا، آموزش و پرورش استان در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

او گفت: با افراد، اصناف و مجموعه‌هایی هم که واکسیناسیون خود را تزریق نکرده‌اند برخورد خواهد شد و اگر مصوبه ملی ابلاغ شود امکان پلمب این مراکز به وزارت بهداشت داده خواهد شد.

مرادیان گفت:خواهش داریم همه مردم چه کسانی که خدمات می‌دهند و چه کسانی که خدمات می‌گیرند پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند در حوزه ادارات هم اگر کسی واکسیناسیون خودش را انجام نداده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشد براساس مصوبات ستاد ملی کرونا با وی برخورد خواهد شد.

به گفته او  در برخی از فضاهایی که جمعیت و مراجعه به آن مکان‌ها زیاد خواهد بود قرار شد از طرف معاونت توسعه منابع انسانی استانداری برخورد لازم انجام و بازدید صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار