بیانیه‌های گروه‌های فلسطینی در حمایت از ساکنان شیخ جراح و محکوم کردن اقدامات صهیونیست‌ها

گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند جنایات صهیونیست‌ها نخواهد توانست اراده فلسطینی‌ها را شکست دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - گروه‌های فلسطینی امروز صبح در بیانیه‌های جداگانه تاکید کردند سیاست خراب کردن خانه‌ها در کرانه باختری، جنایت و رفتاری تروریستی است و نخواهد توانست اراده فلسطینی‌ها را شکست دهد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس اقدام نیرو‌های اشغالگر در خراب کردن خانه‌ها را جنایتی نژادپرستانه و نقض آشکار قوانین حقوق بشر به شمار آورد.

به گزارش خبرگزاری سند از فلسطین، قاسم در بیانیه‌ای اعلام کرد: تکرار این جنایت تاکید می‌کند که اشغالگران از مقابله با مقاومت روزافزون مردم ما در کرانه باختری ناتوان شده اند. همه تجربه‌ها نشان داده است که این سیاست شدیدا شکست می‌خورد؛ چرا که این جنایت‌ها قدرت فداکاری مردم ما را از بین نخواهد برد.

جنبش الاحرار نیز با تسلیت شهادت محمد اکرم ابو صلاح، جوان فلسطینی ساکن روستای یامون، تاکید کرد جنایت‌های اشغالگران محدودیت نخواهد داشت و خون شهیدان انتفاضه دیگری را علیه اشغالگران شعله ور خواهد کرد.

این جنبش اعلام کرد مقاومت تنها گزینه راهبردی برای مردم فلسطین است چرا که موفقیت آن در تحقق اهداف و مقابله با اشغالگران ثابت شده است.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین نیز اعلام کردند خراب کردن خانه‌ها سیاستی فاشیستی و نژادپرستانه است و ذهنیت اشغالگری و انتقام جویانه‌ای را نشان می‌دهد که هرگز نمی‌تواند اراده مقاومت را بشکند و انگیزه‌ای برای شعله ور کردن مقاومت تا نابودی اشغالگران خواهد بود.

جبهه مردمی نیز اتحاد مردم فلسطین را در میادین مقاومت پیامی قوی علیه اشغالگران دانست و تجاوزات آن «آتش فشان خشم» را منفجر خواهد کرد. جبهه مردمی از جوانان خواست درگیری‌ها را با اشغالگران تشدید کنند و در برابر شهرک نشینان بایستند واز مردم فلسطین خواست در همه سطوح و به شکل‌های مختلف وارد مبارزه شوند.

به دنبال دور تازه خشونت‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی روز یک شنبه در بیانیه‌های جداگانه‌ای به رژیم اشغالگر قدس درباره پیامد‌های تجاوزات شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست علیه ساکنان محله شیخ جراح هشدار دادند.

شامگاه شنبه، گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست به منازل فلسطینیان ساکنان محله شیخ جراح حمله کرده و با پرتاب سنگ باعث وارد آمدن خسارت‌هایی به منازل آن‌ها شده و تعدادی از ساکنان را زخمی کردند.

سخنگوی حماس همچنین فلسطینیان ساکنان قدس را به بسیج عمومی برای یاری ساکنان شیخ جراح فراخواند و تأکید کرد که همه شهر‌ها و روستا‌های کرانه باختری و قدس بایستی به میدانی برای رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان بزدل تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار