کاخ سفید: منتظر حکم دادگاه درباره دارایی‌های افغانستان هستیم

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد که بایدن گامی فعال را برای تسهیل دسترسی به ۳.۵ میلیارد دالر از دارایی‌های افغانستان به نفع مردم و آینده این کشور برداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - سخنگوی کاخ سفید گفت تا زمانی که دادگاه درباره ۳.۵ میلیارد دالری که از دارایی های افغانستان برای خانواده‌های قربانیان حمله یازد‌هم سپتامبر در نظر گرفته شده تصمیم نگیرد، این پول به هیچ وجه قابل انتقال نیست.

جین ساکی گفته است که این یک مرحله از روندی است که باید در دادگاه تصمیم گرفته شود.

سخنگوی کاخ سفید افزود: کاری را که رئیس‌ جمهور بایدن انجام داده این است که اجازه می‌دهد بخشی از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان موجود در آمریکا به نفع مردم افغانستان استفاده شود. به گفته او، در غیر این صورت این پول نگه داشته می‌شد.

جین ساکی گفت که بایدن گامی فعال را برای تسهیل دسترسی به ۳.۵ میلیارد دالر از داریی‌ها به نفع مردم افغانستان و آینده این کشور برداشت.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در یک فرمان اجرایی از ۳.۵ میلیارد دالر از دارا‌هایی های بلوکه شده افغانستان را به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر و ۳.۵ میلیارد دیگر را به یک صندوق امانی برای کمک به افغانستان اختصاص داده است.

فرمان اجرایی بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد هفت میلیارد از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان با واکنش‌های تندی در افغانستان و جهان روبرو شده است. معترضان می‌گویند که مردم افغانستان هیچ نقشی در حمله ۱۱ سپتامبر نداشته‌اند و نباید آن‌ها قربانی شوند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.