اهدای علوفه به حیات وحش بیجار

دوستداران طبیعت و انجمن‌های زیست محیطی شهرستان بیجار بیش از یک تُن یونجه خشک را به مرکز تکثیر منطقه حفاظت شده اهداء کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار گفت: از سوی دو انجمن زیست محیطی "پاکبانان طبیعت"، "لاله‌های نسار گروس" و همچنین تعدادی از دوستداران طبیعت شهرستان بیجار بیش از یک تُن یونجه خشک را نذر وحوش مركز تكثیر منطقه حفاظت شده بیجار كردند.

شهران هدایت زاده گفت: با توجه به ادامه سرما و برودت هوا احتمال اینکه وحوش این مرکز با کمبود علوفه مواجه شوند؛ این نذر علوفه که از سر رغبت و بطور خودجوش از سوی این انجمن‌ها و مردم فهیم و دوست دار محیط زیست روی داده است در این فصل می‌تواند برای تغذیه مناسب وحوش بسیار مفید باشد.

او می گوید: صیانت و بهبود وضعیت زیستگاه و منطقه حفاظت شده بیجار و حفظ حیات وحش موجود در آن، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی انجمن‌های زیست محیطی این شهرستان است و در این راستا با مجموعه حفاظت محیط زیست این شهرستان همکاری جدی دارند.

سایت تکثیر منطقه حفاظت شده بیجار با مساحت ۴۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری بیجار و در مسیر بیجار به تکاب قرار دارد و دارای یک مرکز محیطبانی به صورت شبانه روزی بوده و تمام محدوده آن با دوربین مدار بسته محافظت می‌شود.

در این منطقه که از نظر جغرافیایی دارای استعداد‌های بی نظیری برای زندگی وحوش است، تعداد زیادی قوچ و میش ارمنی، آهو، پرندگان، خزندگان و دیگر حیوانات زندگی می‌کنند.

قوچ و میش ارمنی با نام علمی Ovis orientalis (ammon) gmelini گروهی از زیرگونه‌های گونه گوسفند وحشی است که خود به ۲ گروه تقسیم می‌شود که گروه شرقی آن گوسفند وحشی اوریال (در زبان لاتین به معنی شرقی) و گروه غربی هم گوسفند وحشی ارمنی نامیده می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.