بهره مندی ۸۵ درصد دانش آموزانی کردستانی از آموزش مجازی

بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان کردستانی با برخورداری از امکانات ارتباطی از قبیل گوشی هوشمند، تبلت و اینترنت به فضای مجازی دسترسی داشته و آموزش را در بستر شبکه شاد پیگیری کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: به دلیل عدم دسترسی تعدادی از مناطق روستایی به آموزش مجازی، آموزش آنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همت معلمان به صورت حضوری بوده و در سطح شهر هم عمدتا دانش آموزان به فضای مجازی دسترسی داشته اند.

رشید قربانی با بیان این که فعالیت مدارس در دوران شیوع ویروس کرونا و بهره گیری از آموزش غیرحضوری گفت: بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان استان با برخورداری از امکانات ارتباطی از قبیل گوشی هوشمند،تبلت و اینترنت به فضای مجازی دسترسی داشته و آموزش را در بستر شبکه شاد پیگیری کرده اند.

او می گوید: برای عده محدودی از دانش آموزان در سطح شهر و مناطق حاشیه‌ای که به وسایل ارتباطی و اینترنت دسترسی نداشتند آموزش‌های تلویزیونی و تکمیلی پیش بینی و محتوای الکترونیکی تهیه و یا بسته‌های آموزشی و درس نامه در قالب چاپی و cd و dvd تهیه و تولید و از طریق راهبران و معلمان در بین آنان توزیع شد که دچار کم آموزی نشوند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: کلاس‌های عملی و دروس کارگاهی هنرستان‌ها نیز از سال گذشته و بویژه در سال جاری به همراه کلاس‌های درس مناطق روستایی با شرکت دانش آموزان در کلاس‌های درس به صورت گروه بندی و حضوری بوده است.

قربانی گفت: در راستای اجرای تصمیم ستاد کرونای استان، در ۲هفته گذشته و همچنین هفته جاری آموزش دانش آموزان در استان طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا و با رعایت دستور العمل های بهداشتی انجام گرفت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.