مرتضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نمی توانیم ظرفیت مهاجرین ساکن ایران در فوتسال افغانستان را نادیده بگیریم

رئیس کمیته فوتسال افغانستان گفت که مهاجرین افغانستانی ساکن ایران پتانسیل خوبی در فوتسال دارند و در گذشته نیز این پتانسیل را به نمایش گذاشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - تیم ملی فوتسال زیر ۱۹ سال افغانستان در رقابت‌های قهرمانی فوتسال مرکز آسیا، رتبه نائب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

افغانستان در این رقابت‌ها که به میزبانی قرقیزستان در شهر بیشکک با شرکت پنج کشور برگزار شد، برابر قرقیزستان٬ تاجیکستان و ازبکستان به برتری دست یافت و در مقابل تیم ملی فوتسال ایران متحمل شکست شد.

سید داود شاه مرتضوی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال افغانستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در رقابت‌های قهرمانی فوتسال مرکز آسیا اگرچه در مسابقه اول مقابل ایران نتیجه خوبی کسب نکردیم، اما در مسابقات بعدی توانستیم سه برد پی در پی کسب نماییم و عنوان دوم این رقابت‌ها را به دست آوریم.

مرتضوی گفت که تیم ملی فوتسال افغانستان با کسب عنوان نائب قهرمانی برای مردم افغانستان افتخار آفرینی کرد.

رئیس کمیته فوتسال افغانستان درباره ظرفیت مهاجرین ساکن ایران در این رشته گفت: مهاجرین افغانستان به خصوص مهاجرین ساکن جمهوری اسلامی ایران از پتانسیل خوبی برخوردارند و در گذشته نیز آن‌ها در مقابل تیم‌های قدرتمند این پتانسیل را به نمایش گذاشتند؛ بازیکنان ما هم اکنون در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند و از افتخارات خوبی برخوردار هستند.

مرتضایی افزود: بازیکنانی که در داخل افغانستان هستند نیز همانطور که در مسابقات زیر ۱۹ سال مرکز آسیا دیدیم، از پتانسیل و تجربه خوبی برخوردارند و ما نمی‌توانیم هیچ کدام از دو گروه را نادیده بگیریم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال افغانستان گفت: امیدواریم در انتخابات جدید که تیم ملی بزرگسالان به وجود می‌آید، از هر دو طرف (مهاجرین و بازیکنان ساکن افغانستان) بتوانیم بازیکنان خوبی را در ترکیب تیم ملی داشته باشیم.

قابل ذکر است که در سال های اخیر بسیاری از اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان از مهاجرین ساکن جمهوری اسلامی ایران بوده است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار