معلولان چشم انتظار تصمیمات مسئولان

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: زنان باردار، کودکان، بیماران، سالمندان و معلولان در انتظار رفع موانع شهری و مناسب سازی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - رضا ابهّت گفت: تعداد معلولان جسمی حرکتی تحت پوشش بهزیستی ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد نابینایان ۵ هزار نفر است.

او با اشاره به اقدامات خوب شورای شهر برای مناسب سازی محیط شهری گفت: مناسب سازی شهر خرد، اراده و همتی می‌طلبد که خوشبختانه این اندیشه رفع موانع مناسب سازی برای زنان باردار، کودکان، بیماران، سالمندان و معلولین در شورای شهر وجود دارد.

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: عدم مناسب سازی در اغلب شهر‌ها منجر به قفل بودن شهر برای عبور کالسکه و ویلچر شده چرا که در مسیر تردد کالسکه و ویلچر یا ماشین پارک شده، یا رمپ نامناسب قرار گرفته و یا برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت بسته شده است.

رضا ابهت، سرپرست بهزیستی استان یزد این مطالب را در نشست با اعضای شورای شهر بیان کرد.

محسن ابوترابی عضو شورای شهر یزد نیز با اشاره به عدم رعایت قوانین مناسب سازی در بانک ها، معابر شهری و پارک‌ها گفت: شهرداری در حال شناسایی پارک‌ها برای رفع موانع مناسب سازی است و در حال حاضر ۷ پارک مناسب سازی شده است.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری گفت: در نظر داریم یک پارک ویژه معلولان و یا پارک ویژه سالمندان در شهر ایجاد کنیم.

ابوترابی گفت: در بلوار طالقانی خیلی از دسترسی‌ها به جای اینکه بهتر شود بدتر شد، چون کار عجله‌ای و بیشتر شعاری بود.

فخرالسادات خامسی عضو دیگر شورای شهر یزد نیز با بیان اینکه مناسب سازی فقط برای معلولان نیست گفت: جانبازان، زنان باردار، کودکان و سالمندان نیز از مناسب سازی بهره می‌برند.

او مناسب سازی را جز وظایف شهرداری دانست و گفت: کار‌های خوبی در این حوزه انجام شده هر چند یکسری معایب داشته که در این دوره تلاش داریم این معایب رفع شود بویژه آن‌هایی که مورد نیاز مردم است.

خامسی گفت: قرار است کلیه پروژه‌های عمرانی با توجه به مناسب سازی و با پیوست مناسب سازی همراه باشد.

او گفت: یزد شهر دسترس پذیر در سه سال گذشته است و خوشبختانه برنامه‌ها خوب پیش رفته و توقفی در برنامه‌ها نبوده است.

محمود آسایش مسئول دبیرخانه مناسب سازی بهزیستی استان یزد نیز گفت: استفاده از مشاور شهردار و حضور معلولان به عنوان ناظر مناسب سازی می‌تواند تاثیر بسیاری در پیشرفت امور و اجرای هرچه بهتر آن‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.