۴ هزار کیلوگرم آفت کش تقلبی کشف شد/ ناامن کردن فضای فروش سموم تقلبی با اجرای مانور کنترل کیفیت

مدیرکل دفتر آفت کش های حفظ نباتات گفت: در مانور کنترل کیفیت ماه های اخیر ۴ هزار کیلوگرم آفت کش تقلبی و قاچاق از فروشگاه های سموم کشف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آقای جواد نوروزیان گفت: اکیپ‌های مشترک فنی - نظارتی کار بررسی و نظارت بر کیفیت سموم فروشگاه‌ها در کل کشور را انجام می‌دهند ضمن آن که در فضای مجازی رصد خواهند شد.

او هدف از اجرای مانور کنترل کیفیت سموم کشاورزی را ناامن کردن فضا برای فروش سموم غیرمجاز در کشور دانست.

نوروزیان گفت: در نخستین مانور کنترل کیفیت سموم کشاورزی که در آبان امسال برگزار شد، ۴ هزار کیلوگرم آفتکش تقلبی و قاچاق از فروشگاه‌های سموم کشف و ۳۰۰ پرونده تخلف در مراجع قضایی تشکیل شد.

 اکیپ‌های فنی- نظارتی به صورت هفتگی از فروشگاه‌های سموم کشاورزی سراسر کشور بازدید و گزارش اقدامات خود را به این سازمان ارسال می‌کنند و اگر تخلفی در محدوده جغرافیایی استان دیده شود با آن برخورد می‌شود.

مدیر کل دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات گفت: در سال ۹۹ بیش از ۷ هزار اکیپ مشترک بازرسی تشکیل شد و بیش از ۳۱ هزار مورد بازدید از فروشگاه‌های آفتکش صورت گرفت.

بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون حدود ۶ هزار اکیپ مشترک فنی نظارتی تشکیل و نزدیک به ۳۰ هزار مورد بازدید از فروشگاه‌های آفتکش انجام شده و ۲۵۰ فروشگاه متخلف پلمب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار