اعلام شرایط بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران شرایط ثبت نام بیمه دانشجویی را اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-محمودی گفت:دانشجویان همه مقاطع تحصیلی که حداقل سن آن‌ها ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال باشد می‌توانند با داشتن کارت دانشجویی به سایت سامانه ۳۰۷۰ و یا به سایت es.tamin.ir مراجعه و اطلاعات خود بارگذاری و به صورت غیرحضوری برای بیمه دانشجویی ثبت نام کنند.

۱- نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۴ درصد که ۱۲ درصد آن سهم بیمه گذار و ۲ درصد سهم دولت است و دارای حمایت‌های بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی خواهد بود.

۲- نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۶ درصد که ۱۴ درصد آن سهم بیمه گذار و ۲ درصد سهم دولت بوده و دارای حمایت‌های بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است.

۳- نرخ حق بیمه دانشجویی ۲۰ درصد که ۱۸ درصد آن سهم بیمه گذار و ۲ درصد سهم دولت است و تعهدات مرتبط به بازنشستگی، فوت و همچنین از کار افتادگی را شامل می‌شود.

افرادی که تمایل دارند از خدماتی درمانی بیمه دانشجویی برخوردار شوند علاوه به این مبلغ باید به ازای هر نفر ۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان واریز کنند.

دانشجویان در حین تحصیل، می‌توانند درخواست بیمه دانشجویی را ارائه کنند و بلافاصله بعد از ثبت‌نام و آغاز بیمه‌پردازی، سوابق بیمه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌شود و از خدمات این سازمان برخوردار می‌شوند.

سوابق بیمه‌ای دانشجویان از روز ثبت‌نام در سامانه سازمان تأمین اجتماعی محاسبه و مبنای ارائه خدمات به این افراد خواهد بود و سابقه بیمه دانشجویان تفاوتی با سایر انواع سوابق بیمه ندارد.

به گفته محمودی سابقه بیمه دانشجویی ذیل بیمه مشاغل آزاد تعریف شده است و در زمان احراز شرایط بازنشستگی تمامی سنوات بیمه‌پردازی اعم از سوابق بیمه اجباری، بیمه اختیاری و بیمه دانشجویی به عنوان سابقه موثر لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کارگرهای بدبخت الان بیمه ندارن چه برسه به دانشجوها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
فارغ التحصیلان دانشگاه را بیمه کنید
آخرین اخبار