دیپلمات روس: مذاکرات برجام در آستانه عبور از خط پایان است

نماینده روسیه در مذاکرات وین از دیدار با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و نزدیک شدن مذاکرات به خط پایان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان – میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در صفحه توییتر رسمی خود نوشت: «با انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ملاقات کردم. در مورد وضعیت کنونی تبادل نظر کردیم. ظاهرا مذاکرات برای احیای برجام در آستانه عبور از خط پایان است».

ساعاتی پیش، انریکه مورا نیز در صفحه توییتر خود نوشت که مذاکرات برجام در برهه حساسی قرار دارد و به پایان خود نزدیک شده است.

این در حالی است که روز گذشته سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت اگرچه دامنه و تعداد موضوعات کاهش جدی پیدا کرده است، اما موضوعاتی که باقی مانده است سخت‌ترین و کلیدی‌ترین موضوعاتی هستند که باید حل شوند. او گفت طرف مقابل باید تعهد خود را در مورد موضوعات باقی مانده نشان دهد تا مذاکرات وارد فاز نهایی خود شود.

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان نیز گفت ایران در مذاکرات «انعطاف‌پذیری زیادی» از خود نشان داده است. با این حال بنا به گفته او، برخی مسائل باقی مانده از «خطوط قرمز» کشورمان هستند.

هدف اصلی ایران در مذاکرات احیای برجام لغو تمامی تحریم‌های پسابرجامی است که پس از خروج یک طرفه آمریکا از معاهده بین‌المللی برجام اعمال شد. ایران همچنین خواهان ارائه تضمین طرف‌هاست که چنین رخداد‌هایی دیگر تکرار نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباسی کیشی
۱۹:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تمومش کنی جان مادرتان خسته شدیم از بس که برجام برجام شنیدیم
آخرین اخبار