بیمارستان‌ها باید بهترین خدمات را در بخش زایمان داشته باشند

استاندار زنجان گفت:بانوان باید در بخش زایمان از بهترین و مطلوب‌ترین خدمات بهره مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان -  افشارچی در جلسه شورای راهبردی جمعیت، با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه، مبنی بر دغدغه و نگرانی‌های بانوان شاغل در دستگاه ها، در خصوص فرزندآوری و مشکلات مربوطه به ویژه برای بانوان با استخدام قراردادی در برخی از دستگاه ها، گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد حقوق بانوان شاغل، ازجمله قراردادی‌ها را به خاطر مرخصی زایمان قطع کند، حتی اگر تعداد این بانوان در این دستگاه‌ها زیاد باشد.

او با تاکید بر اینکه، شخصا این مسائل را پیگیری می‌کند، می گوید: حتی باید یکسری حمایت‌هایی هم از بانوان شاغل که نسبت به فرزند آوری اقدام می‌کنند به عمل آید و امتیاز‌هایی داده شود.

استاندار زنجان، افزایش و حفظ جمعیت در حد استاندارد را دغدغه همه کشور‌های دنیا عنوان کرد و گفت: ما نیز باید مثل سایر نقاط دنیا، نسبت به این مورد حساس باشیم.

افشارچی با اشاره به سیاست‌های تشویقی در جهت افزایش جمعیت در بسیاری از کشور‌ها هم گفت: در برخی از کشور‌ها مالیات‌هایی که پرداخت می‌شود، به ازای هر فرزند، بخشی از آن مالیات‌ها به خانواده‌ها برگردانده می‌شود.

او  به حمایت‌های تامین اجتماعی از مادران و فرزندان هم اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی در این کشورها، حمایت‌های لازم را از مادران دارای فرزند که همسرانشان آن‌ها را رها کرده اند، به عمل می‌آورد تا آن‌ها به حال خود در جامعه رها نشوند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در کشور ما وضعیت فرزندآوری و نرخ باروری تا سال ۹۵، مطلوب بود ,می گوید: این نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی، مانع مهم برای خانواده‌ها در حوزه فرزند آوری نیست.

به گفته افشارچی عمده مشکل در جهت عدم فرزند آوری خانواده‌ها و تمایل به تک فرزندی در بین آنها،  ریشه فرهنگی دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.