بهره مندی بیش از ۹۰ درصد روستا‌های کردستان از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر از یک هزار و ۶۰۲ روستای دارای قابلیت گازرسانی در استان، بیش از ۹۰ درصد آن، به شبکه سراسری گاز متصل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   - احمد فعله‌گری گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۵۷ روستا در کردستان زیر پوشش خدمات شرکت گاز قرار دارند و عملیات گازرسانی در ۱۰۰ روستای استان نیز فعال است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به برخورداری بیش از ۹۸.۷ درصد جمعیت استان از گاز طبیعی، گفت: اکنون فقط روستا‌های دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار و برخی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه شهر‌ها از گاز طبیعی بی بهره هستند.

او با بیان این که گازرسانی به ۳۲ روستای استان برای انتخاب پیمانکار در دست مناقصه است؛ گفت: مجوز عقد قرارداد برای انجام مناقصه گازرسانی به تعدادی دیگری از روستا‌ها نیز از شرکت ملی گاز اخذ شده است.

فعله گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سخت‌گذر در دست اجرا است، گفت: با توجه به اینکه برای این کار لوله‌گذاری بیشتری نیاز است، لذا هزینه گازرسانی به این مناطق نیز بیشتر خواهد شد.

به گفته او با گازدار شدن یک هزار و ۴۵۷ روستای استان، ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان از مرز ۹۷.۵ درصد فراتر رفته و این رقم در جمعیت شهری نیز ۱۰۰ درصد است که ۳۲ شهر استان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.