موسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی، احیا می‌شوند

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فعلی دانشگاه، تلاش در جهت احیای موسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین بلندی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری در سال ۹۶ با تصمیماتی عجولانه و غیرمنطقی، مراکز دولتی مفیدی چون صنعت آب و برق، جهاد کشاورزی، بهزیستی، گردشگری و … تعطیل شدند که این امر، غیرمنطقی و کاملاً غیراصولی انجام شد.

باتوجه به این که در دانشگاه جامع علمی کاربردی ۴۰ درصد دروس تئوری و ۶۰ درصد عملی هستند؛ بدیهی است که دانش آموخته این دانشگاه مهارت لازم را جهت اشتغال فرا می‌گیرد.

او گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فعلی دانشگاه، تلاش در جهت احیای موسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی است. وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و هم اکنون سازمان بهزیستی کشور، متقاضی فعالیت دوباره هستند که این موضوع بسیار مهم است. ما می‌توانیم درصد قابل توجهی از نیاز‌های کشور، پیرامون ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل مورد نیاز دولت را به‌ راحتی برطرف کنیم.

به گفته بلندی برای برطرف ساختن این نیاز مهم و ملی، دانشگاه جامع علمی کاربردی نیاز به بازوان فعال و اجرایی دارد که سازمان بهزیستی می‌تواند در این بخش کمک کند.

هم اکنون ۴۲ درصد بیکاران کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار