نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم انتقال دانشجویان ایرانی ساکن در اوکراین پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان - حسن محمدیاری گفت: عده‌ای از دانشجویان خارج از کشور در اوکراین تماس گرفته و از وضعیت مبهم خود گلایه و اظهار نگرانی داشتند، چرا که وضعیت اقامت آن‌ها مبهم است.

ولادیمیر پوتین در پی درخواست رهبران دو منطقه خودخوانده شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک) از روسیه برای کمک به آن‌ها در دفع حمله ارتش اوکراین، عملیات نظامی روسیه را در شرق اوکراین آغاز کرده، عملیات ارتش روسیه برای حفاظت از امنیت منطقه دونباس آغاز شده است.

به گفته این نماینده مجلس، برای انتقال دانشجویان به کشور با مرادی سفیر ایران در اوکراین صحبت کرده و دغدغه دانشجویان را به وی انتقال دادم، سفیر نیز قول مساعدت داد، ولی امکانات لازم برای انتقال وجود ندارد.

محمدیاری معتقد است که هیات رئیسه به ویژه ریاست مجلس تدابیری را برای انتقال دانشجویان بیاندشند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه به سبب شرایط اوکریان در ده روز گذشته هیچ کشوری نتوانسته  شهروندانش را از طریق هوایی از این کشور خارج کند. وزارت امور خارجه در تلاش است تا مجوز یک پرواز اختصاصی برای خروج ایرانیان از اوکراین را اخذ کند.

او معتقد است که اکثریت دانشجویانی که در اوکراین مقیم هستند، رشته پزشکی می‌خوانند، آن‌ها نگران این هستند که اگر به ایران بازگردند، سهمیه آن‌ها محفوظ می‌ماند یا خیر؛ و آیا می‌توانند ادامه تحصیل دهند، از این منظر هم به وزارت امور خارجه درباره انتقال دانشجویان و همچنین درباره ادامه تحصیل دانشجویان به وزارت بهداشت و درمان تذکر می‌دهم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار