رییس تربیت‌ بدنی سازمان بسیج کشور:

طرح توسعه ورزش‌های بومی و محلی در چند استان کشور اجرا می‌شود

رییس تربیت بدنی سازمان بسیج کشور گفت: طرح توسعه ورزش همگانی برای ترویج بازی‌های بومی و محلی، سال آینده در چند استان کشور اجرا می‌شود.

ابوالفضل خدا قُلی‌پور، امروز در مراسم افتتاح گام (فاز) زمین چمن مصنوعی مجموعه فرهنگی - ورزشی شهید آقابابایی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به انتخاب استان اصفهان بعنوان پایلوت توسعه ورزش‌های همگانی با محوریت ترویج بازی‌های بومی و محلی گفت: با توجه به موفقیت‌آمیز بودن اجرای این طرح در اصفهان، سال ۱۴۰۱ چندین استان را برای این طرح انتخاب می‌کنیم تا ورزش کشور توسعه پیدا کند.

در مجموعه ورزشی سپاه اصفهان، اقدامات مهمی برای همگانی کردن ورزش فراهم و اقدامات شایسته آموزشی انجام شده که آموزش بازی‌های بومی و محلی به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر، نمونه آن است.

او می‌گوید تلاش پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه این است تا خدمت رسانی ویژه‌ای برای مردمی کردن ورزش صورت گیرد و اصفهان در این زمینه پیشتاز است.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیاری از بازی‌های بومی و محلی ما در کشور‌های دیگر آموزش داده می‌شود و حتی دارای لیگ است، گفت: حوزه کار ما در ۲ بخش روستایی و عشایری است که گام‌های مهمی در بخش بازی‌های بومی و محلی و احیا آن‌ها صورت گرفته است.

امیر خراسانی می‌گوید در جامعه، چنین جا افتاده که بازی‌های بومی و محلی مُختص یک منطقه است در حالی که ما برای توسعه و احیاء تمام این بازی‌ها در کل جامعه شهری گام برمی‌داریم.

او با اشاره به فرمایش رهبری در باره توسعه ورزش‌های اصیل ایرانی و بومی و محلی گفت: بازی‌های بومی و محلی ما، ماهیت و عقبه فرهنگی و قابلیت برگزاری در حد مسابقات ملی را دارند.

خراسانی برگزاری ۲۵۰ نفر ساعت کارگاه برای توسعه بازی‌های بومی و محلی در استان اصفهان و توزیع بسته‌های ورزشی را یک نقطه امید برای ذهنیت نسل جدید از فرهنگ ایرانی و اسلامی در عرصه ورزش‌های بومی و محلی عنوان کرد.

گام (فاز) زمین چمن مصنوعی مجموعه فرهنگی - ورزشی شهید آقابابایی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان، امروز در مراسمی همزمان با اهدای ۲۰۰۰ بسته تجهیزات ورزشی به پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان به بهره‌برداری رسید.

زمین چمن مصنوعی ورزشگاه آقابابایی توسط خانواده شهید استکی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.