در جلسه شورای امنیت مطرح شد:

نماینده روسیه: تصویری مخدوش از روسیه در رسانه‌ها نشان داده می‌شود

نماینده روسیه با اعلام اینکه تصویری مخدوش از کشورش در رسانه‌ها پخش می‌شود، اوکراین را مسئول خرابی‌های کنونی دانست.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه رسانه ها، تصویری مخدوش را از روسیه ارائه می‌دهند، گفت اوکراین مسئول کشیدن این بحران به سوی خرابی بود.

او همچنین در ادامه افزود: اوکراین آماده مذاکره در خصوص دونتسک و لوهانسک نبود. غرب از اوکراین که به لوهانسک و دونتسک تجاوز کرده بود، حمایت کرد.

نماینده روسیه در ادامه افزود: اشغال اوکراین بخشی از عملیات نظامی ویژه (روسیه) نبود. پیوستن اوکراین به ناتو خط قرمز در سطح راهبردی است.

او همچنین گفت: مقامات اوکراین دروغ‌هایی را در خصوص اینکه مقامات دونتسک و لوهانسک اقدام به تجاوز کرده اند، رواج داده اند. نیاز است تا تسلیحات اوکراین گرفته شود و ما از طرفی که اقدام به حمله ساکنان اتحادیه اروپا کرده باشد، بازخواست می‌کنیم.

او همچنین گفت: در سال ۲۰۱۴ یک کودتای وحشیانه در کی‌یف رخ داد و آن‌هایی که حکومت را به دست گرفتند، دشمنی با روسیه را رواج دادند. مقامات اوکراین کشور را به آستانه تراژدی در طول ۸ الی ۹ سال بردند.

نماینده روسیه در ادامه افزود: ما غیرنظامیان را گلوله باران نمی‌کنیم و علت تهدید موجود، استقرار تجهیزات نظامی در مناطق غیرنظامی در اوکراین است.

از سوی دیگر، نماینده اتحادیه اروپا نیز در سخنانی گفت: ما با اوکراین در مقابله با روسیه که تصمیم به نادیده گرفتن صلح کرده است، همبستگی کامل داریم. ما از روسیه می‌خواهیم تا زرادخانه هسته‌ای اش را به وضع سابق بازگرداند.

نماینده اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد: ما روسیه را مسئول تجاوز به اوکراین می‌دانیم؛ تجاوزی که بزرگترین از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

وی همچنین گفت: روسیه باید عملیاتش را متوقف کرده و امیدواریم پیش نویس قطعنامه اوکراین تصویب شود.

نماینده دانمارک نیز مدعی شد: سران روسیه تصمیمی به یورش به اوکراین گرفتند و ما این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم. ما با ملت اوکراین که از آزادی و آینده خود دفاع می‌کند، همدردی می‌کنیم. ما خواهان آتش بس فوری هستیم و روسیه باید نیروهایش را از اوکراین عقب بکشد.

نماینده دانمارک همچنین مدعی شد: اقدام خلاف حیای روسیه در بکارگیری حق وتو امر غیرقابل قبولی است. حمله مسلحانه و غیرقانونی علیه روسیه پیامد‌هایی برای همگان دارد.

نماینده انگلیس نیز اعلام کرد پیام ما امروز آشکار است، ما از اوکراین و ملت این کشور حمایت می کنیم و از پوتین می خواهیم تا جنگ را متوقف کند.

نماینده گرجستان نیز مدعی شد: آنچه در اوکراین شاهد آن هستیم، اقدام خصمانه روسیه است و ما آن را محکوم می کنیم. علت نشست امروز ما شکست شورای امنیت در انجام وظایفش به عنوان حافظ صلح و امنیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اینا نمیتونن بگن کجا دارن اب میریزن هیاهو میکنن کسی نبینه شما مشغول کار خودت باش من حواسم به مخدوشیت هست
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کشورهای شورای همکاری وابسته به آمریکا جنایتکار، اروپا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار از سرنوشت افغانستان و اوکراین درس بگیرند
آخرین اخبار