در هفته ای که گذشت

صنعت چند رشته‌ای با ارزش معاملات ۵۷ میلیارد تومانی پیشتاز بورس شد

شاخص کل این هفته با اُفت ۰.۵۱ درصدی از عدد یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی بر روی پله یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد ایستاد.

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل هم وزن با رشد ۱.۱۳ درصدی از عدد ۳۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد به ۳۳۴ هزار و ۱۵۶ واحد رسید و بعد از مدت‌ها این شاخص توانست روند نزولی خود را بشکند. همچنین شاخص کل فرابورس نیز از عدد ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد با رشد ۰.۳۳ درصدی به عدد ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

 

صنعت چند رشته‌ای با بیش از 57 میلیارد تومان نقدینگی پیشتاز بورس شد

آقای آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته کاری که به اتمام رسید، به طور میانگین ارزش معاملات کل بازار، حق تقدم و صندوق سهامی ۳ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان بود. همچنین بیشترین ارزش معاملات به صنعت چند رشته‌ای به میزان ۵۷ میلیارد تومان و سپس به صنعت انبوه سازی با ارزش ۲۳ میلیارد تومانی متعلق بود.

صنعت چند رشته‌ای با بیش از 57 میلیارد تومان نقدینگی پیشتاز بورس شد

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، مهم‌ترین اخبار تاثیر گذار بر بازار سرمایه در هفته‌ گذشته، جنگ اوکراین و روسیه بود که سبب کم رمقی نمادهای بزرگ بازار سرمایه شد. همچنین بازار با ارزندگی و کمبود خریدار مواجه و ابهامات بسیاری در حوزه بودجه، بازار را تحت تاثیر قرار داد.

خروج ۴۸۰ میلیارد تومان نقدینگی در هفته‌ای که گذشت

آقای حسین مرید سادات کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته کاری که به اتمام رسید به غیر از روز دوشنبه که شاهد ورود یک میلیارد تومان نقدینگی به بازار بودیم. به ترتیب در روزهای شنبه ۲۳۷ میلیارد تومان، یکشنبه ۹۰ میلیارد تومان و چهارشنبه ۱۵۴ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار را داشتیم.

به طور کل، در هفته‌ای که گذشت شاهد خروج ۴۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی بودیم، اما در هفته کاری قبل شاهد خروج ۸۶۲ میلیارد تومان از بازار سرمایه بودیم. همچنین در صندوق درآمد ثابت نیز شاهد ورود نقدینگی به میزان ۷۱ میلیارد تومان بودیم. 

به گفته کارشناس بازار سرمایه، در هفته گذشته جنگ اوکراین و روسیه بر بازار سرمایه بسیار موثر بود و سبب افزایش قیمت نفت به ۱۱۰ دلار و کامودیتی‌ها شد.

او گفت: همچنان در بحث شاخص کل و شاخص هم وزن برای سومین هفته متوالی شاهد درجا زدن هستیم. در هفته گذشته صنایع غذایی، زراعتی، یارانه، حمل و نقل و انبوه سازی عملکرد خوبی را از خود به جای گذشتند، اما از طرفی شاهد فشار فروش بر روی گروه‌های خودرویی، بانکی و فلزات اساسی بودیم.

صنعت چند رشته‌ای با بیش از 57 میلیارد تومان نقدینگی پیشتاز بورس شد

گزارش از مریم فدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
این چه وضع حقوق ریختنه کچل
خجالت آوره واقعا که نصف نصف ماه قبل حقوق ریختین جمع کنین بساطتونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
این چه وضع حقوق ریختنه کچل
خجالت آوره واقعا که نصف نصف ماه قبل حقوق ریختین جمع کنین بساطتونو
آخرین اخبار