استاندار گیلان تأکید کرد؛

بهره برداری از راه آهن رشت - کاسپین و تکمیل آزادراه محدوده منجیل در سال جدید

اسدالله عباسی گفت: از حداکثر ظرفیت‌ها برای بهره برداری از پروژه‌های راه آهن رشت - کاسپین و تکمیل آزادراه رشت - قزوین در سال آینده استفاده شود.

استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه) در نشست رسیدگی به پروژه‌های راه آهن رشت - کاسپین و تکمیل آزادراه رشت – قزوین به معاون عمرانی خود تکلیف کرد تا روزانه و هفتگی پیشرفت این طرح‌ها را گزارش دهد.

آقای عباسی گفت: بعد از معضل پسماند در این استان، مهمترین موضوع عمرانی گیلان؛ تکمیل ۳۶ کیلومتر باقیمانده راه آهن رشت - کاسپین و آزادراه رشت - قزوین (محدوده منجیل) است.

به گفته او مشکلی در تأمین اعتبار این پروژه‌ها وجود ندارد و اعتبارات به صورت نقدی تخصیص می‌یابد.

برای راه آهن رشت - کاسپین ۶۵۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعتبار مصوب شد که در مرحله نخست ۵۰ میلیارد تومان آن به صورت نقدی تخصیص شده است.

در خصوص تکمیل آزادراه رشت - قزوین در منطقه منجیل هم ۳۵۰ میلیارد تومان از محل سفر تصویب شد که در مرحله اول ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

استاندار گیلان گفت: در محل اجرای این پروژه‌ها تابلو‌های روزشمار و درصد پیشرفت نصب شود تا همه در جریان پیشرفت کار قرار بگیرند.

از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود تا پروژه‌های راه آهن رشت - کاسپین و تکمیل آزادراه رشت - قزوین (محدوده منجیل) در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

پرداخت مطالبات کارگران فعال این پروژه‌ها در آستانه سال نو و همچنین تشکیل جلسات مرتبط پروژه‌های یاد شده در محل اجرا به منظور تسریع در امور از دیگر تأکیدات در این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
انشاالله با تکمیل این دو پروژه قیمت اول و کلیدی کریدور شمال به جنوب به نتیجه می رسد !!! ترانزیت از بنادر جنوبی به دریای خزر با کمک خطوط تازه تاسیس و ظرفیت بالای ریلی قزوین رشت انزلی و آزادراه قزوین رشت می تواند مساله اتصال به دریای خزر برای ترانزیت و صادرات را تا حد زیادی حل کند !!! می ماند خرید چندین فروند کشتی رو رو که با توجه به مساله گیر کردن کامیون های ایران که از مسیر زمینی به روسیه می روند و نیاز بالای ایران به کشتی های رو رو و کانتینرهای یخچال دار !!!! باید سریعا این مساله را هم برای گسترش ترانزیت و صادرات به روسیه و قزاقستان رفع کرد !!!