فلر‌های گازی خوزستان طی ۳ سال آینده تبدیل به ماده با ارزش می‌شوند

استاندار خوزستان گفت: مشعل‌هایی گازی که سوخته و سرمایه کشور را نابود کرده در مدت ۳۶ ماه جمع آوری و تبدیل به خوراک باارزش افزوده بالا می‌شود.

صادق خلیلیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از تاسیسات، اسکله و مخازن صادراتی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و انعقاد قرارداد طرح بهسازی، احداث و تاسیسات جمع آوری گاز‌های مشعل با شرکت‌های داخلی در ماهشهر گفت: این اقدام چرخه و زنجیره نفت را تکمیل خواهد کرد.

به گفته او گاز‌های مشعل در دهه‌های اخیر به یکی از عناصر آلاینده خوزستان به خصوص اهواز تبدیل شده بود که انتظار می‌رود در دولت سیزدهم بتوانیم شاهد خاموش شدن مشعل‌ها و مهار آلودگی باشیم.

آقای خلیلیان گفت: دولت سال آینده ۳۶۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه فعالیت ها، رونق اقتصادی و اشتغال زایی در استان اختصاص داده است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان یادآور شد که وزارت نفت ۵۰ هزار میلیارد ریال برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در استان تخصیص داده که در بخش‌های مختلف زیرساختی و رفاهی هزینه خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین افزود: امسال با اجرای طرح‌های جمع آوری آب‌های سطحی، تامین آب و آب و فاضلاب، مشکلی در فصل زمستان در خوزستان نداشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
از زمان کشف نفت در ایران که بیش از یک صد سال و یا بیش از یک قرن هست اکثر گازهای هیدروکربنی همراه نفت خام در مشعل‌ها می سوزند و هم ایجاد آلودگی هوا می کنند و هم‌هدر میروند و هم دمای محیط زیست را بی جهت افزایش میدهند و همیشه هم مسیولین نفتی و غیر نفتی بودجه های هنگفتی بابت جمع آوری آنها و استفاده مطلوب از آنها گرفته اند و هیچ کاری هم نکرده اند!!!
درست نظیر بودجه های کلانی که برای استخراج نفت خام و گاز بیشتر از میادین مشترک در دریا و خشکی دریافت کرده اند و هیچ اقدام در خور توجه ای هم انجام نداده اند!!!
ومتاسفانه هیچکس هم پیدا نشده که آنها را بازخواست کند که پس این همه بودجه خرج چه کاری شده است که به اندازه خودش هم تولید مشترک را افزایش نداده است!!!؟